נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) ועיריית בת-ים החלו אתמול (ב') בביצוע עבודות
מקדימות להעתקת תשתיות לאורך הקו האדום במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בת"א. עלות
ההשקעה 70 מיליון שקל, והעבודות יימשכו כשנתיים.
העבודות יבוצעו ברחוב ניסבאום, הלפר, יוספטל, רוטשילד, העצמאות, הרצל ובלפור.
עיריית בת-ים תחל במסע הסברה בשל הצורך בשינוי הסדרי התנועה והחנייה בבת-ים,
במטרה למזער את אי הנוחות הצפויה להיגרם לתושבים. העבודות כוללות בין השאר
התקנת מערכת ניקוז, שידרוג מערכת החשמל וריהוט הרחוב.
מדובר בעבודות הנדסה אשר נעשות על-ידי הסקטור הציבורי לפני מסירת התוואי לזכיין
הפרטי שייבחר. נת"ע צפויה במהלך השנה להתחיל בביצוע עבודות דומות ביפו. עבודות
נוספות בתוואי מתבצעות במקביל ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה.
במקביל לביצוע עבודות התשתית, צפויה נת"ע לפרסם את שלב ב' במכרז הבינלאומי
לבחירת הזכיין להקמה והפעלת הקו הראשון.
הקו הראשון (הקו האדום) הוא באורך 22 ק"מ, מתוכם 8 במנהרה. עלותו מוערכת ב-5
מיליארד שקל. ארבע קבוצות בינלאומיות עברו את שלב המיון המוקדם וצפויות להתמודד
בשלב השני. הקבוצה הראשונה כוללת את SIEMENS מגרמניה, AECON מקנדה, HTM מהולנד,
אפריקה-ישראל ואגד.
בקבוצה השנייה בומברדייה מקנדה, RATP ו-BOUYGUES מצרפת, נכסים ובניין וחברת
דן. הקבוצה השלישית כוללת את אשטרום, שיכון ובינוי, פולאר השקעות, אלסטום וקונקס
הצרפתיות (קבוצה זו זכתה במכרז הרכבת הקלה בירושלים).
הקבוצה הרביעית כוללת את שפיר הנדסה, אוסיף, גמול, גרנית הכרמל, בייטמן הנדסה,
CAF מספרד, דייהו הקוריאנית ו-BVG מגרמניה. הזכיין שייבחר צפוי להתחיל את עבודות
ההקמה ב-2005. על-פי התחזיות, תיסע הרכבת בשנת 2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.