מע"ץ צפויה לסיים את השנה בגירעון תקציבי של 500 מיליון שקל. חשב מע"ץ, רפי דורסט, התריע בפני מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, כי יאלץ להקפיא פרויקטים ולבטל מכרזים.
גורמי תחבורה מעריכים, כי עשרות פרויקטים לא יושלמו, ולא יפורסמו מכרזים לפרויקטים חדשים. בישיבה פנימית דחופה שהתקיימה השבוע אמר דורסט, כי עד ספטמבר ייגמר תקציב מע"ץ. מע"ץ עיכבה בשלושת החודשים האחרונים תשלומים לקבלנים על עבודות שבוצעו. נודע, כי מינהל היבשה במשרד התחבורה העביר לאחרונה למע"ץ 50 מיליון שקל על מנת שתוכל לשלם לקבלנים.
בישיבה התריעו נציגי התאחדות הקבלנים על חומרת העניין והשפעתו על חברות התשתית והמשק בכלל. בן-ציון אמר, כי הבעיה אינה חמורה ויימצא לה פיתרון. לדבריו, יפעל לביטול הקיצוץ בתקציב מע"ץ ב-10%.
המשנה למנכ"ל התאחדות הקבלנים, משה טופרובסקי, אמר ל"גלובס": "נוצר מצב שבו המדינה לא עומדת בהתחייבויות לקבלנים, ויש לכך השפעה שלילית ישירה על פעילות חברות התשתית". נחמן צבר, מנכ"ל סולל בונה כבישים ויו"ר הסקטור לעבודות תשתית בהתאחדות, אמר: "המצוקה התקציבית של מע"ץ, מעבר לפגיעה בתזרים מזומנים, תגרום לפגיעה בפעילות מתוכננת של החברות".
עם זאת הודיעה מע"ץ, כי למרות הקיצוץ, לא ייפגעו הפרויקטים המתוכננים בצפון. על-פי התכנון, תשקיע מע"ץ השנה 170 מיליון שקל בפרויקטים לפיתוח תשתיות בקו העימות. בין הפרויקטים שחלקם כבר בביצוע, נמצאים הרחבת כביש מס' 90 בקטע חוצה קרית שמונה, והשלמת קטע "מחניים-קרית שמונה" לכביש דו מסלולי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.