"קשה היה לבראון לומר: לראש העיר חלק חשוב"

הוויכוח המתמשך בין עיריית תל-אביב-יפו למשרד התחבורה בדרישה להקים את הרכבת כתחתית, בניגוד למגמה הקיימת בעולם של רכבות עיליות, עיכב לשנה וחצי את ההתקדמות בקו האדום, וכעת, למעשה, עצר את הקו הירוק

"בתגובה לראיון עם יהודה בראון "לא השכלתי להתמודד עם הוןעדות המחוזיות" (מוסף נדל"ן, 27-28.4.03).

דבריו של המנכ"ל היוצא של נתיבי איילון מלמדים ומאלפים. "אי קבלת החלטות היא קטסטרופה", אומר בראון, ובצדק. כאן צריך להדגיש במפורש את מה שנראה כי קשה היה לבראון לומר: לראש העיר תל-אביב-יפו חלק חשוב בהשהיית קבלת ההחלטות בנוגע לרכבת הקלה ובעיכוב הקמתה. הוויכוח המתמשך בין עיריית תל-אביב-יפו למשרד התחבורה בדרישה להקים את הרכבת כתחתית, בניגוד למגמה הקיימת בעולם של רכבות עיליות, עיכב לשנה וחצי את ההתקדמות בקו האדום, וכעת, למעשה, עצר את הקו הירוק.

בראון רומז בדבריו לצורך בפשרות בתוכנית הרכבת הקלה: גם אם עיריית תל-אביב-יפו חוששת כי אופציית הרכבת העילית אינה הטובה ביותר, הרי שהשנים החולפות ללא התקדמות בפיתוח רכבת עירונית מזיקות הרבה יותר.

והערה נוספת: הורגלנו לקבל במציאות הישראלית את ההסתכלות הצרה יחסית של גופים וחברות ציבוריים. בראון, בתפקידו כמנכ"ל נתיבי איילון, אכן מילא בנאמנות את מטרות החברה אשר עמדה בראשה, אך פיתוח מערך התחבורה במטרופולין תל-אביב הוא בראש ובראשונה מהלך מערכתי הדורש הסתכלות רחבה ושיתופי פעולה בין הגורמים השונים העוסקים במלאכה.

* סטלה אבידן,רכזת התחבורה בפורום הירוק ת"א-יפו