"תוואי הרכבת המהירה לירושלים - מעבר לקו הירוק"

מדובר בתוכנית רכבת ישראל, שעלותה כ-5 מיליארד שקל, לחבר בין ת"א לירושלים דרך נתב"ג ומודיעין. בבסיס התנגדותו של מויאל עומדת הטענה, כי קו הרכבת, העובר בסמוך לשכונות מגורים במבשרת, יפגע פגיעה חמורה באיכות החיים של התושבים

תוואי הרכבת המהירה לירושלים A1 עובר מעבר לקו הירוק. כך עולה מהתנגדות שהגיש חבר המועצה המקומית מבשרת ציון, אלי מויאל, לשר התחבורה ליברמן.

מדובר בתוכנית רכבת ישראל, שעלותה כ-5 מיליארד שקל, לחבר בין ת"א לירושלים דרך נתב"ג ומודיעין. בבסיס התנגדותו של מויאל עומדת הטענה, כי קו הרכבת, העובר בסמוך לשכונות מגורים במבשרת, יפגע פגיעה חמורה באיכות החיים של התושבים. מויאל מציין, כי התוכנית במתכונתה אינה חוקית, וזאת כיוון שחוק התכנון והבנייה מתיר הקמת מסילת רכבת במרחק של לפחות 120 מטר מהבינוי הקיים, ובתוכנית המופקדת של רכבת ישראל הסמיכות לשכונות המגורים היא פחות מ-50 מטר. מויאל מבקש מליברמן להזיז את התוואי הקיים, וזאת כדי למזער את הפגיעה בתושבי מבשרת ציון. בין החלופות שהוא מציע הסטת הקו צפונה. מויאל מציין, כי חלופה זו עוברת מעבר לקו הירוק, אולם הוא מציין כי גם התוכנית שהפקידה רכבת ישראל עוברת מחוץ לקו הירוק, וכי החלופה שהוא מציע היא בחלקה חלופה ממונהרת, שממזערת באופן ניכר את הפגיעה בשטחים הפתוחים באזור מבשרת.