החברה להגנת הטבע יוצאת בהתקפה על ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, בטענה לטיפול כושל בנושאי התחבורה בעיר.
בכנס תחבורה ציבורי שיתקיים בראשית השבוע הבא, תחת השם "מסך עשן", יחשפו בחברה דו"ח בו נטען, כי רוב ההבטחות של חולדאי בנושא התחבורה בת"א לא קויימו.
בדו"ח נכתב, בין היתר, כי בתחום התחבורה הציבורית, פרט להוצאה חלקית של אוטובוסים מפרקיים, כמעט ולא נעשה דבר. לטענת החברה, "למרות אינספור הבטחות לשיפור חולדאי נכשל לחלוטין בשיפור השירות, תדמיתית או מעשית".
עוד נכתב, כי חולדאי עצר את המו"מ על הקו הירוק של הרכבת הקלה ומקשה על התקדמות בקו האדום. לדברי מנהל החברה להגנת הטבע בת"א, מומו מהדב, גישתו של חולדאי בכל נושאי התחבורה מיושנת. "בבסיס הגישה ההנחה, כי ללא כלי רכב ת"א לא תתפקד", אמר.
בחברה מותחים עוד ביקורת על הקצאת חצי מיליארד שקל לביצוע פרויקט מיחלוף הצמתים, לעומת קיצוץ התקציב להכשרת שבילי אופניים למיליון שקל.
בעיריית ת"א דוחים את הטענות ומציינים שורה של מגמות ושיפורים שנעשו בקדנציה של חולדאי. כך למשל מציינים בעירייה, כי הוחל במכירת סולר דל גופרית בתחנות הדלק, חוקקו חוקי חוק עזר עירוניים למניעת זיהום אוויר והפעלת ניידת לאכיפת החוק, חלה ירידה חדה במספר תאונות הדרכים ובמספר הנפגעים.
בעירייה מציינים בנוסף, כי הופחתו מספר האוטובוסים המפרקיים בעיר, השקיעו בכבישים, במחלפי תנועה, בתשתיות תחבורה ועוד.
בעניין הרכבת הקלה אומרים בעירייה, כי הם רואים בפיתוח הרכבת ומערכת הסעת ההמונים את עמוד השדרה של התחבורה בעיר. עוד ציינו, כי נחתם הסכם ויצא לדרך המכרז הראשון לקו האדום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.