ועדת המכרזים הבינמשרדית אוצר-תחבורה לא תפרסם את פרויקט הרכבל בחיפה בשיטת
BOT, משום שמבדיקות שנערכו עולה, כי המיזם לא נתפס בעיני משקעים כאטרקטיבי.
על-פי התכנון , אמור היה זכיין פרטי להקים, לתפעל ולתחזק את הרכבל בתמורה למכירת
הכרטיסים ומענק הקמה (בדומה לשיטת המימון בחוצה ישראל). באוצר אומרים, כי הפרויקט
יפורסם כמכרז תקציבי. פרויקט הרכבל נחשב לתוכנית הזולה יחסית בתחום התחבורה
שהוצע למימון באמצעות הסקטור הפרטי )רכבת קלה ירושלים - 2 מיליארד שקל, כביש
- 1.2 431 מיליארד שקל, קלה תל-אביב-5 מיליארד שקל), ועלותו 25 מיליון דולר.
פרויקט הרכבל, מצומת הצ'ק פוסט ועד לאוניברסיטת חיפה, שאורכו 4 קילומטרים,
יקצר את משך הנסיעה ל-17 דקות ויעביר באמצעות הרכבל 2,800 נוסעים בשעות השיא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.