תוכנית מלונות הרכס בארמון הנציב תידון בארצית

מדובר בתוכנית שיוזם מינהל מקרקעי ישראל להקמת 4 בתי מלונות בגובה של עד 22 קומות, ובהם 1,400 חדרי מלון. הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את התוכנית בפברואר 2002

תוכנית מלונות הרכס שבארמון הנציב תידון במועצה הארצית לתכנון, לאחר שהוועדה המחוזית משכה את הערעור שהגישה לביהמ"ש העליון נגד ההחלטה המאשרת לחברת להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים לערור למועצה.

מדובר בתוכנית שיוזם מינהל מקרקעי ישראל להקמת 4 בתי מלונות בגובה של עד 22 קומות, ובהם 1,400 חדרי מלון. הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את התוכנית בפברואר 2002 . החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור אתרים, שהתנגדו לתוכנית, טענו כי מימוש התוכנית יגרום לפגיעה נופית באגן החזותי של העיר העתיקה ולפגיעה בקו הרקיע של ירושלים, ובקשו לערור על החלטה למועצה הארצית. הבקשה נדחתה על ידי יו"ר הוועדה, עו"ד מתי חותה, שסבר, כי לא מדובר בתוכנית בעלת משמעות עקרונית או השפעה ארצית.

בדצמבר 2002 קיבלה השופטת יהודית צור את עתירת החברה להגנת הטבע וקבעה, כי כיוון שמדובר בתוכנית מסיבית באיזור בעל רגישות נופית מיוחדת, יש מקום לקיים דיון בארצית. על החלטה זו ערערה הוועדה המחוזית בשיתוף המינהל לביהמ"ש העליון.

בשבוע שעבר הודיע עו"ד ענר הלמן מפרקליטות המדינה על מחיקת הערעור. החברה להגנת הטבע אמורה בתוך 30 יום להגיש את הערר למועצה הארצית.

רכז החברה להגנת הטבע בירושלים, אברהם שקד, אמר ל"גלובס": "זכות הערעור לערכאה תכנונית גבוהה צריכה להיות זכות ציבורית אלמנטרית. עצם הערעור לא קובע את תוצאתו".