ראש מינהל התעופה האזרחית התפטר מכיוון שלא קיבל תוספת תקציבית

עמוס עמיר: "אין לי מה לחמם את הכסא"; גם ראש המינהל הקודם התפטר מנימוקים דומים

ראש מינהל התעופה האזרחית במינהל התעופה, עמוס עמיר, הודיע לשר התחבורה, אביגדור ליברמן, כי הוא מתפטר מהתפקיד. עמיר מתפטר לאחר שנדחתה דרישתו לקבל תוספת תקציב של 3 מיליון שקל, למה שהוא הגדיר "פיתוח המינהל ומערכותיו".

עמיר מונה לתפקיד על-ידי השר הקודם, אפרים סנה. עמיר יפרוש מהתפקיד בעוד כחודש, וליברמן, השוהה בסלון האווירי בפריז, טרם דן במינוי מחליף.

עמיר מסר: "על שולחן שר התחבורה ומנכ"ל המשרד מונחת מזה כחודשיים תוכנית חדה וברורה לביצוע השינוי החיוני במינהל - הכוללת 4 סעיפים - תוספת תקציב תנועה של כ-3 מיליון שקל לפיתוח המינהל; הפיכת המינהל לרשות סטטוטורית במסגרת משרד התחבורה; צמצום כוח האדם האורגני במינהל תוך הוצאת פונקציות למיקור חוץ, והקמת לשכה משפטית חזקה עם יכולת ניהול עצמאית של תקציב המינהל.

עמיר טוען כי: "הגעתי למסקנה שהסיכוי להוציא את התוכנית הזאת לפועל בזמן סביר הוא אפסי. לפיכך, הגעתי למסקנה שאין לי מה להוסיף לחמם כסא במשרד ראש המינהל".

עמיר הוסיף בהודעתו לליברמן כי הוא נקרא לפני כשנה על ידי סנה לתפקיד, על מנת "להוציא לפועל מהפך במבנה ותפקוד המינהל", וכי נענה לאתגר אך כעבור כשנה הוא מוצא עצמו ממש בנקודת המוצא.

יצוין, כי גם ראש מינהל התעופה שכיהן לפני עמיר, אבנר ירקוני, התפטרמהתפקיד מנימוקים דומים. נושא הפיכת המינהל לרשות לא קודם גם לפני ירקוני.