הירוקים נגד תוכנית "חנה וסע" בשפירים: נהגים לא יחסכו זמן

עוד טוענות המתנגדות, שאין שום יתרון בחניון חנה וסע המתוכנן, שכן עד מהרה יתברר לנהגים, שהמעבר מרכבם הפרטי לאוטובוס גוזל מהם זמן רב, שהוא לעיתים רב יותר מהעמידה בפקקים

מגמה ירוקה ואגודת אדם טבע ודין הודיעו לוועדה המחוזית מרכז על התנגדותן לתוכנית "חנה וסע" במחלף שפירים, שעיקרה הקמת נתיב אגרה בכניסה לתל אביב, שיאפשר שימוש חינם לתחבורה הציבורית. לטענתם, לתוכנית אין שום יתרונות, שכן הנתיב החדש אינו יוצר שום העדפה לתחבורה ציבורית, המסובסדת ממילא, אך יוצר לעומת זאת נתיב נוסף לרכב פרטי.

עוד טוענות המתנגדות, שאין שום יתרון בחניון חנה וסע המתוכנן, שכן עד מהרה יתברר לנהגים, שהמעבר מרכבם הפרטי לאוטובוס גוזל מהם זמן רב, שהוא לעיתים רב יותר מהעמידה בפקקים. יתר על כן, העובדה ששרות שאטלים דומה לא יופעל גם בכיוון ההפוך, תהפוך את השימוש באוטובוסים למיגע.

המתנגדות מדגישות, שנסיון דומה שנערך בסאן דייגו, ארה"ב, הוכח ככשלון, שכן השאטלים משכו אליהם פחות מ-20% מנוסעי הרכב הפרטי. במקביל נרשמה עליה בעומס התנועה ובמזהמים. לדעתן, נתיב אגרה רק יחריף את בעיית הגודש בכבישים, וזאת בהתאם לכלל, לפיו נתיבי תחבורה חדשים רק גורמים לשימוש יתר ברכב פרטי.