אוויס תשלם כופר בסך 200 אלף שקל בפרשת העלמת תשלומי מע"מ

אוויס נחשדה ביחד עם חברות השכרת רכב נוספות, בהן באדג'ט, שלמה, אלדן ויורופ-קאר, בניצול פטור ממע"מ, המוענק לה בגין השכרות לתיירים. מנהלי אוויס, יצחק וייץ ודניאל ברקו, אף נעצרו בזמנו בפרשה

חברת אוויס תשלם כופר בסך 200 אלף שקל למע"מ תמורת אי-העמדתה לדין בפרשת העלמת מיסים, תוך ניצול פטור ממע"מ לתיירים. כך נודע ל"גלובס".

אוויס נחשדה ביחד עם חברות השכרת רכב נוספות, בהן באדג'ט, שלמה, אלדן ויורופ-קאר, בניצול פטור ממע"מ, המוענק לה בגין השכרות לתיירים. מנהלי אוויס, יצחק וייץ ודניאל ברקו, אף נעצרו בזמנו בפרשה.

מע"מ טען, כי אוויס נהגה במשך שנים לדווח על עיסקאות ההשכרה כאילו בוצעו על-ידי תיירים, ובכך הפכו אותן לעסקאות מע"מ בשיעור אפס.

כן נטען, כי החברה נהגה לדווח על מחזור עיסקאות בשיעור אפס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה, ובכך נגרם נזק כספי עצום לקופת המדינה, בהיקף של מיליוני שקלים.

חוקרי מע"מ טענו בזמנו, כי וייץ וברקו ידעו על שיטת הרישום הכוזבת והודו, כי היו מודעים לשיטת הרישום של לקוחות ישראליים כתיירים.

באחרונה הגיעו החברה ומנהליה להסדר עם מע"מ, באמצעות בא-כוחם עו"ד שמואל קליין. על-פי ההסדר, לא יינקטו צעדים פליליים נגד החברה ומנהליה.

כמו כן תשלם החברה שומה בהיקף של 2 מיליון שקל, בגין דרישת מע"מ לשומה בגובה של כ-6.5 מיליון שקל. מתוך הסכום שישולם - כ-200 אלף שקל מהווים תשלום כופר.

החברות האחרות הנחשדות במעשים זהים עדיין לא הגיעו להסדר פשרה מול מע"מ.