מחבל רצח ישראלי ופצע עוד שניים בטיילת ביפו

כוחות הבטחון מנסים כעת למצוא את מסיע המחבל, שנחקר וסיפר לשוטרים כי הוא חבר ב"גדודי חללי אל-אקצה", הזרוע הצבאית של הפתח

תושב בת ים בן 24 נרצח הלילה ושני אנשים נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה בטיילת ביפו. המחבל, תושב שכונת עזריה שבמזרח ירושלים, נתפס וטען בחקירתו כי הוא משתייך לזרוע הצבאית של הפתח.

הבוקר (ג') נערכות סריקות אחר מסיע המחבל, בעקבות מידע שסיפר המחבל בחקירתו, על פיו הגיע מירושלים ליפו במכונית מסוג פיאט אונו, שהנהג שלה תושב יריחו.

מעט אחרי השעה 1:30 ניסה המחבל, חמוש בסכין באורך 30 ס"מ, לפתח מסעדת "טראבין", ברחוב נחום גולדמן ביפו. המחבל דקר את המאבטח שהוצב בכניסה. בתגובה, זינק לעברו בעל המועדון עם כיסא והיכה אותו. המחבל נמלט מהמקום ורץ לאורך הטיילת, כשבמהלך מנוסתו דקר צעיר מבת ים, שמת מאוחר יותר מפצעיו. עובר האורח שהבחין במתרחש, פתח באש לעבר המחבל ופצע אותו ברגלו. לבסוף הצליח, בסיוע שוטרים, להשתלט על המחבל.

המאבטח של מסעדת "טראבין", שנדקר בצווארו, פונה במצב בינוני לבית החולים איכילוב. גילי מגנזי, בעלי המסעדה, אמר כי מדובר במאבטח הקבוע של המקום. לדבריו, "מדובר בבחור רציני, בן 24, שעשה היטב את עבודתו, בדק כל אדם שנכנס והלילה בזכות תושיתו הצליח למנוע את כניסתו של המחבל לתוך המסעדה ובכך סיכל פגיעה במבלים רבים".

גם המחבל, שנורה ברגלו במהלך מנוסתו, פונה לבית החולים. שם נחקר וסיפר לשוטרים, כאמור כי הוא חבר ב"גדודי חללי אל-אקצה", הזרוע הצבאית של הפתח.