ידיעות אחרונות: אגף המכס והמע"מ מתכנן מבצע גבייה רחב היקף

זאת במאמץ להגדיל את גביית המס; חוקרי האגף ואנשי משטרה יסגרו למשך שעות אזורי מסחר ורחובות שיש בהם ריכוז גדול של בתי עסק, ויפשטו על מאות עסקים בו זמנית

שלטונות המס ממשיכים במאמציהם להגדיל את גביית המסים. כך מדווח ידיעות אחרונות. נודע, כי בימים הקרובים ייפתח אגף המכס והמע"מ בשורת מבצעים רחבי היקף, במטרה לחשוף מעלימי מע"מ וחייבים. חוקרי האגף ואנשי משטרה יסגרו למשך שעות אזורי מסחר ורחובות שיש בהם ריכוז גדול של בתי עסק, ויפשטו על מאות עסקים בו זמנית. חוקרי האגף והשוטרים יחרימו מכוניות, רהיטים וכספים של חייבים ומעלימים.

במקביל צפוי משרד האוצר להכריז בקרוב על מבצע חד-פעמי, שבמסגרתו יוכלו חייבים לשלם את חובם למכס ולמע"מ ללא קנסות ותשלומי כופר.

מטרת שני המבצעים המיוחדים היא לגבות חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים, שנצברו בשנים האחרונות, ובכך להגדיל את הכנסות המדינה ממסים, המצטמקות בשנים האחרונות, בעקבות המיתון המתמשך.

מנהל המכס והמע"מ, איתן רוב, אמר אתמול כי "זה יהיה מבצע להעמקת הגבייה, שלא ישכחוהו במהרה וטרם נראה כמותו. נסגור איזורים שלמים. נעבור מעסק לעסק. נצרף אלינו את יחידות ההוצאה לפועל. איש לא יוכל לחמוק מהביקורת בבית העסק שלו".

לדברי רוב, בכל שבוע יתקיימו 3-2 מבצעים ברמה ארצית, כשבכל מבצע ישתתפו כ-150 חוקרי מס, אנשי מחלקת הגבייה, הביקורת והחקירות.

"מי שיסדיר את חובו מרצון, יזכה בהקלות משמעותיות ביותר בהחזר החובות", אמר רוב, "כמעט שלא נקנוס אותו ונאפשר פריסה של התשלום. אבל מי שייתפס מעלים מס, ולא יודה מרצון בחובות - ישלם על כך ביוקר. נאתר רכוש של בעלי חובות ופשוט נחרים אותו, כמובן באמצעות צו חוקי. כמו כן, יהיו לחוקרים שלנו סמכויות מעצר לגבי החייבים והחשודים".

למבצעי המכס והמע"מ יצורפו יחידת משטרה, מאבטחים, מעקלי רכוש ומכוניות גרר, שיגררו את הרכבים של מעלימי מס כבדים או בעלי חובות גדולים.

המשבר בהכנסות המדינה ממסים מתבטא בירידה ריאלית של כ-8% שנרשמה בגביית המסים מתחילת השנה.

גביית אגף המכס והמע"מ הסתכמה בחודש יוני ב-4.8 מיליארד שקל, ללא שינוי לעומת החודש המקביל אשתקד. אולם בניכוי שינויי החקיקה, שנכנסו לתוקף במהלך השנה האחרונה, ירדה הגבייה בחודש יוני בשיעור ריאלי של כ-4%.

מתחילת השנה הסתכמה גביית אגף המכס והמעמ ב-30.1 מיליארד שקל, ירידה ריאלית של כ-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בניכוי שינויי החקיקה, ירדה גביית האגף מתחילת השנה בשיעור ריאלי של כ-7%.

המבצע שאותו מתכנן אגף המכס והמע"מ עומד לצאת לפועל זמן קצר לאחר מבצע המחסומים שערך אגף מס הכנסה באזור המרכז. נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, אמרה לאחרונה, כי מס הכנסה מתכוון להרחיב את המבצע גם לאזורים אחרים בארץ.