דן שילון חוזר לערוץ 1: ינחה תוכנית מרכזית החל מחודש אוקטובר

שילון תקף את ערוץ 10: "בערוץ 2 לא היו בכירים מדרום אמריקה שדיברו נגד קבוצות מיעוט"

דן שילון חוזר לערוץ 1. שילון ינחה בערוץ תוכנית מרכזית בפריים, שתשודר ככל הנראה בימי א'. התכנית שתיקרא "המעגל החדש" תהיה בשידור חי, ותיארך כשעה וחצי. התכנית תעלה לאוויר באוקטובר.

שילון שהיה ממקימי ערוץ 1, והגיע לתפקיד מנהל מחלקת החדשות בערוץ, ופרש בתחילת שנות ה-80 לשוק הפרטי שבשיאו מינכ"ל את זכיינית ערוץ 2, רשת.

את התוכנית החדשה יפיקו עבור ערוץ 1 אולפני צנה-מימד בשליטת זאב מוזס, שהתמודדו מול אולפני הרצליה על הפקת התוכנית. החוזה בין מימד לרשות השידור טרם נחתם, והוא ייחתם כשהמחלקה הכלכלית-משפטית של הרשות תחזור מחופשה, אולם סוכמו כל עקרונות ההתקשרות.

לדברי שילון, פורמט התוכנית החדשה בנוי על הפורמטים של "המטבחון" התוכנית ששידר בערוץ 2 אצל טלעד, ועל המעגל המיתולוגי שלו בערוץ 2 רשת, כשהפעם תהיה הפרדה בין אקטואליה לתרבות ובידור.

כך, במעגל לא יישבו אנשים ש'נגועים', כדברי שילון, בנושאי השיחה באופן אישי, לא פוליטיקאים או מרואיינים בחדשות או אמנים שאמורים להופיע, אלא פאנל של 6 איש, בדומה לפאנל של "המטבחון" כולל סאטיריקנים.

המרואיינים, אומר שילון, יהיו על בסיס של כניסה ויציאה, כאשר הפאנל יוכל להתייחס אליהם לפני או אחרי, אולם לא תהיה אינטראקציה של מרואיינים עם הפאנל. בהופעות האמנים יהיה ניסיון, אומר שילון, לתת 'ערך מוסף' ולא נאמברים לצורך יחסי ציבור.

את התכנית תלווה התזמורת הסימפונית של רעננה שכוללת 50 נגנים, כשאליהם יצטרפו הרכבים שונים.

אתמול (ב') ערכה זכיינית ערוץ 2, רשת אירוע גדול, רב משתתפים, באמפיתיאטרון של קיסריה לרגל עליית לוח שידורי הקיץ. באירוע קיבלו שילון ודני וסלי, שהיה במשך שנים עורך התכנית "בשידור חי" של שילון פרסים על מפעלותיהם, ובגין היותם ממקימי רשת, במה שכינה מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, "סגירת מעגל". שילון שעלה על הבמה לדברי תודה, האריך בנאום, למגינת לבו של הקהל ( שהמתין בקוצר רוח להופעה של להקת "משינה"), שבו סקר את הקריירה שלו מראשיתה, וכינה את ערוץ 1 "הבית הביולוגי", לעומת רשת שכונתה "הבית המקצועי".

בנאום התודה שלו אמש (ב') נדמה היה כי שילון סוגר לא רק מעגל אלא גם חשבונות. לגבי ערוץ 10, אמר שילון, כי בערוץ 2 לא היו בכירים מדרום אמריקה שדיברו נגד קבוצות מיעוט. במהלך נאום התודה ציין את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, אך לא את טלעד, ועל חברת החדשות של ערוץ 2 אמר שאמנם היתה בית חם, אולם הוא פחות נהנה שם.

שילון (בן 63) הוא מבכירי ענף התקשורת בארץ, ופועל בה כ-40 שנה. בין השנים 1968-1981 היה חבר בצוות ההקמה של הטלוויזיה הממלכתית, עורך ומגיש "מבט לחדשות", ומנהל מחלקת החדשות של ערוץ 1, שידר וניהל את מחלקת הספורט, כולל אולימפיאדת מכסיקו, 1968, ואולימפיאדת מינכן ב-1972 וכיסה 3 מונדיאלים: מכסיקו 1970, גרמניה 1972, ארגנטינה 1978.

בשנים 1977-1981 היה כתב רשות השידור בארה"ב, אחריהן עזב את רשות השידור.

בשנת 1984 היה שילון מנכ"ל חברת רשת-תקשורת והפקות, שהפיקה תכניות טלוויזיה לשוק הבינלאומי, ונערכת להתמודדות על זיכיון שידורים בערוץ הטלוויזיה המסחרי בישראל.

במקביל, היה מראיין ומנחה תכנית אקטואליה יומית "ערב טוב ישראל" בגלי צה"ל, ושל "ערב חדש" של הטלוויזיה החינוכית.

בשנת 1991 עוד לפני הקמת ערוץ 2 החל להפיק ולהנחות את "בשידור חי - דן שילון מארח", תכנית טלוויזיה חדשנית, שאיתה הוא הכי מזוהה, שהפגישה במעגל שיחה אורחים מתחומי הפוליטיקה, החברה, הספורט, המוסיקה ובידור.

התכנית שודרה בערוץ 2 הנסיוני, ועברה עם עליית ערוץ 2 לאוויר להיות התכנית המרכזית של זכיינית הערוץ רשת, שבה גם כיהן שילון כמנכ"ל משותף לצד יוחנן צנגן.

600 תכניות שודרו ב-9 שנים (עד שנת 2000). והתכנית דורגה בצמרת שיעורי הצפייה של ערוצי הטלוויזיה בישראל, עם ממוצע צפייה של 25%-35%.

ב-1997 פרש שילון מניהול רשת, והקים את "שידורי שילון", חברה עצמאית לתקשורת והפקות, שהפיקה מגוון של תכניות עבור זכייני ערוץ 2 וערוץ 1, בינהן: "בשידור חי" (רשת); "הנאשם" (רשת) "שילון בראשון", תכנית אירוח שבועית, שהנחתתה זוגתו, מירי שילון ושודרה בערוץ 1; "שבע בערב עם דן שילון" (קשת); בשנת 2000 היה שילון מנחה של "אולפן שישי" בערוץ 2. בשנת 2001 החל בשידור "המטבחון", אצל טלעד בערוץ 2, ו"ריאיון השבוע" בטלעד.