אישור ההסכם בממשלה נדחה עד קבלת התחייבות פלשתינית לעצור 30 מבוקשים

ארה"ב: הפלשתינים הגישו תוכנית למלחמה בטירור, בהתאם להסכם* שעת': נתניהו יוצר חוסר אמון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דחה את ישיבת הממשלה שאמורה לאשר את הסכם וואי פלנטיישן, עד לקבלת התחייבות פלשתינית לעצור את 30 המבוקשים, שביצעו פעולות טירור נגד ישראל וקבלת הבהרות נוספות בתוכנית הפלשתינית למלחמה בטירור ובתשתיתו. נתניהו הסביר, שאין טעם בכינוס שרי הממשלה, לפני שתהיה בפניו תמונה מלאה אותה הוא יוכל להציג בפני השרים.

ישיבת הממשלה שנועדה להיפתח בשעה 1 בצהריים, כדי לדון, כאמור, בהסכם וואי פלנטיישן, נדחתה תחילה לשעה 3 לאחה"צ. אולם, מאוחר יותר הודיעה לשכת ראש הממשלה על דחייה נוספת של הישיבה, עד לקבלת ההתחייבות הפלשתינית בנושא מעצר המבוקשים. לא נקבע מועד חדש לקיום הישיבה.

נודע, כי יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מטפל באופן אישי בדרישה הישראלית ובניסיון להגיע להבנה בסוגיה זו. גורמים מדיניים העריכו, שבסופו של דבר גם נושא זה יוסדר, והממשלה תתכנס לישיבה ממושכת, כדי לדון על ההסכם.

במהלך הישיבה אמורים השרים לראות לראשונה את מפות הנסיגה ולקבל פרטים על הנספחים הביטחוניים ומכתבי ההבהרה האמריקניים.

בירושלים גם טוענים, שהפלשתינים לא העבירו את כל פרטי התוכנית למלחמה בטירור, כמתחייב מהסכם וואי פלנטיישן.

בנושא זה נפגש היום שר הביטחון, יצחק מרדכי, עם בכירים ברשות הפלשתינית. הוא הדגיש, שמדובר היה בפגישת עבודה, במהלכה הוא העלה את הדרישות הישראליות בנושאי ביטחון ומעצר חשודים בפיגועים.

הפלשתינים דחו את הטענות הישראלית והדגישו, שכל תוכניתם למלחמה בטירור הועברה לאמריקנים, ואם לישראל יש שאלות, עליה להפנות אותן לארה"ב. חיזוק לטענות הפלשתיניות התקבל מוושינגטון, כאשר משרד החוץ האמריקני הודיע שהפלשתינים מילאו את מחוייבותם בנושא הגשת התוכנית הכוללת למלחמה בטירור.

חבר הקבינט הפלשתיני, נביל שעת', טען בצהריים, שנתניהו מחפש תירוצים כדי להתחמק מההסכם. הוא דחה את הטענות הישראליות על אי מילוי כל סעיפי הסכם וואי פלנטיישן, והאשים את נתניהו ביצירת אווירת חוסר אמון.

מוושינגטון נמסר שהשליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, דניס רוס, עומד להגיע בעוד יומיים לאיזור, כדי לפקח על ביצוע סעיפי הסכם וואי.

בתוך כך, חברים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת טענו היום, שהסכם וואי פלנטיישן נוסח ברשלנות רבה וחלק מסעיפיו אינם ברורים. הביקורת נמתחה מצד נציגי הקואליציה והאופוזיציה.

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת גם מחתה על כך, שלמרות שחלפו עשרה ימים מחתימת הסכם וואי פלנטיישן, עדיין לא הופיעו בפניה ראש הממשלה ושר הביטחון