"אהבה מעבר לפינה" של ערוץ 2 הגדילה את הצפייה ברצועה ב-60%

רשמה ממוצע שבועי של 11% לעומת 7% קודם * שיא הגידול נרשם אצל בני 12-17

הטלנובלה המשותפת החדשה של ערוץ 2 הניבה גידול של כ-60% בצפייה ברצועת השידור 19:15-20:00, לעומת ארבעת השבועות הקודמים. ממוצע הצפייה של "אהבה מעבר לפינה" בשבוע הראשון רשם רייטינג של 11%, לעומת 7% שנרשם לאותה רצועה, שהם כ-214 אלף צופים לפרק.

בעבר שודרו ברצועה זו, רבע השעה האחרונה של מגוון סדרות לנוער, שהחלו בשעה 18:30, ו"המהדורה המוקדמת" של חברת החדשות - 19:30-20:00.

בערוץ 2 טוענים שהם מרוצים מאוד מהתוצאות, אמנם אין אלה עדיין נתוני הצפייה ההיסטריים שמניבות הטלנובלות בערוץ 3 בכבלים או בויווה, אולם שם מדובר על שיאים שנרשמים רק אחרי שהסדרות תופסות תאוצה, ואילו כאן, בערוץ של המדינה נרשמת התעוררות כבר מהתתחלה.

ה'נצחון' הגדול ביותר נרשם בחזית הנוער, שהפך בשנים האחרונות, בשל ריבוי הטלנובלות, ל'קהל שבוי' של הז'אנר. כך, מהווים בני 12-17 את הקהל הבולט ביותר בסדרה, והרייטינג אצלם גדל מ-2.6% באותה רצועה ל-8.1%.

עלייה בצפייה נרשמה גם אצל נשים בנות 18 ומעלה (מ-3.6% ל-5.6%), אצל בני 25-54 בהכנסה ממוצעת (מ-3.2% ל-5.6%) ובעלי השכלה ממוצעת.

שיבוץ הטלנובלה הביא לתזוזה כללית ברצועת הפרה-פריים בערוץ 2, שהועילה, מסתבר, לכל התוכניות. "סדר עולמי" של חברת החדשות, שהועברה לרצועת 17:00-17:30, רשמה אף היא גידול ל-5.8%, לעומת 3.7% באותה רצועה בארבעת השבועות הקודמים.

יציבות אופטימלית נרשמת בשעה 18:00-18:45, שבה משודרת "שש עם אושרת קוטלר", שהורחבה בעוד רבע שעה, ורושמת גידול קטן ל-10.7% לעומת 10.1%. ואף ברצועת 18:45-19:15, שנעה בין תוכניות שונות ומשונות של שלושת הזכיינים ורושמת גידול מ-6.9% ל-8.3%.

המשנה למנכ"ל טלעד, אילן טוביהו, אומר, כי הגידול בצפייה ברצועת הפרה-פריים הושג, כאמור, בכל תתי הרצועות והוא נרשם לא רק באופן כללי בקרב משקי בית ופרטים בני 4 ומעלה, אלא לרוחב כל קהלי המטרה העיקריים, כאשר בולט וחשוב במיוחד הגידול בקרב בני 25-54 בעלי הכנסה מעל לממוצע.

"נתונים אלה מרשימים למדי", טוען טוביהו, "במיוחד כשהם נרשמים נגד מגמת הירידה ברייטינג ברצועת הפרה-פריים בתקופת הקיץ, כפי שאירע בשנים הקודמות, ומוסבר בהעדפת בילויים מחוץ לבית, כגון ים, בריכות וכד'. הנתונים נותנים מענה מצוין לצורך של המפרסמים להגיע לקהלים מפולחים בשעות הפרה-פריים, כאשר הוא ממלא צורך שלהם בפיצוי על רייטינג נמוך בקיץ, ביחס לעונת החורף".