טייסון: להכריז עלי פושט רגל, ביזבזתי 300 מיליון ד'

מייק טייסון, המתאגרף האגדי בן ה-37, פנה לבית המשפט בבקשה להכריז עליו כפושט רגל, לאחר ש'הצליח' לבזבז בעשר שנים כ-300 מיליון דולר.

טייסון, שעל-פי ההערכות, צבר במהלך הקריירה שלו יותר מ-300 מיליון דולר, יותר מכל מתאגרף לפניו, הגיש לבית משפט בארה"ב בקשה להכריז עליו כפושט רגל בעקבות חובותיו המצטברים. הצעד המשפטי דווקא נועד למנוע את המשך התדרדרותו הפיננסית של טייסון ומוכיח כי אולי בכוונתו לקחת את עצמו סוף סוף בידיים. מקורביו האשימו אותו 'ביצר בזבזנות חולני', שמותיר הרחק מאחור אפילו את מייקל ג'קסון.

עורכת דינו של טייסון, דברה גראסגרין, תלתה את האשמה דווקא במנהליו האישיים של טייסון. "הוא סמך על אנשים אחרים, שינהלו את חשבונותיו, ובשלב מסויים גילה כי הם לא עשו זאת בתבונה". טייסון כבר הצביע על אמרגנו לשעבר, דון קינג, כאשם במצבו ואף הגיש נגדו תביעה על סך 100 מיליון דולר, שתידון בחודש הבא בבית המשפט.

עם זאת, עורכת דינו לא התייחסה לאוסף מכוניות הבנטלי של לקוחה, התכשיטים היקרים וגם אהבתו לחיות בית חביבות כמו הנמר הבנגלי המצוי. בנוסף, בתחילת השנה, במסגרת הסכם הגירושין עם אשתו לשעבר מוניקה, נקבע כי הוא ישלם לה 6.5 מיליון דולר מהכנסותיו העתידיות.

טייסון יוכל להתנחם בכך שסעיף שכר הדירה שלו עשוי לרדת בקרוב, זאת אם יוחלט להרשיעו בתקיפה ולהשיבו אל בין הסורגים. נגד המתאגרף בן ה-37 הוגש כתב אישום, לאחר שהיה מעורב בקטטה עם שני אנשים במלון בברוקלין לפני כחודש וחצי. טייסון, שריצה כבר שלוש שנות מאסר בעוון אונס, עלול לרצות שנה בכלא במידה ויורשע.