סדר מקוצר: נמשכת העזיבה במשרד גרוס

לאחר שעו"ד אסנת לוין עזבה לטובת הצטרפות לעו"ד מיקי ברנע, עזבו את משרד גרוס עוד שלושה עורכי דין בחודש האחרון: טל כהן, אבי חורש, ומאיה סידיס-וגר

* חוץ מעו"ד אסנת לוין, שכפי שנכתב כאן באחרונה, עזבה את משרד גרוס, חודק, קלינהנדלר, הלוי, גרינברג, לטובת הצטרפות לעו"ד מיקי ברנע, עזבו את משרד גרוס עוד שלושה עורכי דין בחודש האחרון: טל כהן, אבי חורש, ומאיה סידיס-וגר. חורש עבר לעסקים, לשמש כמנכ"ל חברה העוסקת בתחום הכימיקלים; סידיס-וגר נסעה לארה"ב, שם מתגוררת משפחתה, ולצורך לימודים. בצד העזיבות, צורף למשרד ד"ר שמואל בורנשטיין, לשעבר בכיר בנציבות מס הכנסה, ולאחר מכן במשרד רוה"ח ברייטמן, אלמגור.

* עו"ד ישראל קנטור, מונה בשבוע שעבר לשמש כמפרק הזמני של המשביר לצרכן, יחד עם עו"ד אבנר כהן. למינוי של השניים קדם דיון ממושך, שבו טענו חלק מעורכי הדין, כי יש למנות לתפקיד אדם שאינו קשור לשום גורם הנוגע בדבר: לא בנקים, לא נושים. קנטור אולי לא קשור לתיק הזה, אך הוא בהחלט קשור לבנק לאומי, שהוא במקרה גם הנושה הגדול ביותר של המשביר. שותפתו של קנטור, עו"ד דליה טל, היא עורכת הדין הקבועה של בנק לאומי; וקנטור בעצמו, מייצג את הבנק לא אחת, ואף ייצג אותו בתיק המשמעותי ביותר: תיק ויסות המניות.

נשיא בית המשפט המחוזי, אורי גורן, שמינה את קנטור כמפרק הבכיר, ציין בעת המינוי, כי בדק שאין כל קשר ישיר של המפרקים, לאחד הגורמים, היכול להעמיד אותם בניגוד עניינים. האמנם? קנטור, בתגובה: "זו לא פעם ראשונה שאני מתבקש לעשות תפקיד ציבורי כפקיד ביהמ"ש - כמפרק, כונס או בורר, ואני מטפל בדברים המובאים אלי באופן ענייני. אם אני מרגיש שיש צורך לקבל הוראות בית משפט, אני מקבל, וברור שהדברים נעשים באופן המקצועי ביותר ובלי פניות. העניין עדיין לא התחיל, ואפעל לפי העניינים לגופם".

* עורכי הדין אלון גלילי ואריאל נחמן, ממשרד אפרתי, גלילי, ייצגו את שסטוביץ, בעיסקת המיזוג עם בית טבע קל, שיוצגה בידי עו"ד צביקה גרינגליק ממשרד גרנות, שטראוס, אדר.

* עו"ד יורם נווה, ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, ייצג את אורן סמיקונדקטור, בגיוס של 8 מיליון דולר, מצורן, אלרון, והחברה לישראל. צורן יוצגה בידי עו"ד יאיר פרידמן, ממשרד שריר, שיוו, פרידמן.

* עו"ד ניר רשף, ממשרד רזניק רשף, ייצג את ייצוא חברה להשקעות , מ.ג.ס שווקים בינלאומיים ור. אוש השקעות, בהקמת שותפות מוגבלת ביניהם. השותפות, א.מ.י גידורים פיננסיים, תעסוק בפעילות בתחום המכשירים הפיננסיים ופעילות ממונפת ומגודרת בניירות ערך ואיגרות חוב.

* השופטת רות שטרנברג-אליעז, דחתה בשבוע שעבר את בקשת נאמנים סוכני ביטוח, לאסור על עו"ד רועי פוליאק, הנאמן למיזם משותף שהקימה עם יער סוכנות לביטוח חיים, להוציא מרשותו המחאות שהופקדו אצלו בנאמנות.

נאמנים ויער כרתו חוזה להקמת מיזם משותף בתחום ביטוח החיים והשוק הפנסיוני בארץ ובחו"ל, שהתנהל במשרדיה של יער. כעבור זמן קצר הפסיקה נאמנים פעילותה במיזם. היא פנתה לפוליאק בדרישה לשחרר את ההמחאות שנועדו למימון המיזם בתקופת הניסיון, שכן נאמנים לא שילמה הסכומים שהתחייבה לשלם. נאמנים פנתה לבית המשפט, כדי לעכב העברת ההמחאות, אך בקשתה לא התקבלה. לדברי השופטת, המיזם המשותף התנהל בעלויות שהוצאו על ידי יער לבדה, בחצריה, באמצעות עובדיה, ונאמנים לא הצליחה לשכנע ברמה הלכאורית כי יער הפרה התחייבויותיה.

יער יוצגה בידי עורכי הדין תמיר גליק ופז מוזר, ממשרד ליבליך, מוזר; נאמנים יוצגה בידי עורכי הדין ערן עוזרי ואתי אבני-בורוביץ, ממשרד עמית, פולק, מטלון. אבני-בורוביץ היא אשתו של איתמר בורוביץ, לשעבר הפניקס, המשמש כיום כיועץ לנאמנים.

* ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, היה אורח בטקס חנוכת משרד עוה"ד רוני א. אילן, בקומה השביעית בבית גיבור ספורט. השותפים הבכירים במשרד, מלבד אילן, הם עורכי הדין אהרון חיות, רונן קריטנשטיין, ורמי חביב.

* היועץ המשפטי לממשלה, החליט לאפשר משפט חוזר לעו"ד יהושע אקשטיין, שהורשע בדין משמעתי בנטילת כספי לקוח ללא הסכמתו ועיכוב כספים אלה. בית הדין המשמעתי המחוזי בת"א הישעה אותו למשך שבע שנים; בית הדין המשמעתי הארצי ביטל את ההשעייה בפועל, ובית המשפט העליון החזירה, אך הפחית אותה לארבע שנים. באחרונה הציג אקשטיין, המיוצג בידי עו"ד יעקב וינרוט, ראיה חדשה: מכתב מהמתלונן, בו מודה המתלונן כי נתן לאקשטיין את הכספים כהלוואה. על אף שהמתלונן טען כי חתם על המכתב בלחצו של אקשטיין, החליט רובינשטיין לאפשר לו משפט חוזר, לבקשתו, לאור הראיה החדשה.