"מדינת ישראל צפויה להרוויח הרבה כסף מכביש חוצה ישראל". כך העריך אתמול (ד') יו"ר דרך ארץ (המפעיל), עמית שגב, במסיבת עיתונאים במלאת שנה לפתיחת הכביש.
שגב התייחס לסוגיית רשת הביטחון עליה חתומה המדינה עם הזכיין, לפיה המדינה אמורה לשלם 72% מתחזית ההכנסות הצפויה, אם התחזית לא תתממש. אם ההכנסות יעלו על התחזיות, כפי שצופים בחברה, דרך ארץ תשלם למדינה 56% מהרווחים.
פיני כהן, מנכ"ל אפריקה-ישראל, המחזיקה ב-33% מהזיכיון בכביש, אמר אתמול, כי הנסיעה בכביש עולה על כל התחזיות המקודמות, וכל הפרסומים האחרים אינם נכונים. לדבריו, הכביש יושלם על כל קטעיו המאושרים כחצי שנה לפני המועד המתוכנן, לקראת נובמבר השנה.
מאז תחילת גביית האגרה בינואר, נסעו בחוצה ישראל כ-500 אלף כלי רכב, ונפח התנועה היומי הממוצע גדל בהתמדה ועומד כעת על כ-35 אלף כלי רכב.
לדברי שגב, באוגוסט בלבד נגבו 6 מיליון שקלים. התחזית היא, כי בשנת 2004, כשכל הכביש מחדרה עד גדרה יהיה פתוח לתנועה, ייגבו מדי חודש בין 15 ל-25 מיליון שקל.
כהן הוסיף, כי דרך ארץ שוקלת להוזיל לחצי שנה את הקנס בגין איחור ראשון בתשלום אגרת הנסיעה בכביש מ-54 ל-27 שקל.
לדבריו, החברה אמנם מעוניינת להגמיש את מערכת האכיפה, אך אינה מעוניינת ליצור תדמית של קבוצה המוותרת על כספה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.