הישג למיקרוסופט: עסקת תוכנה עם מוטורולה, שתותקן בטלפונים הניידים

השתיים ישיקו החודש מכשיר סלולרי שיופעל בתוכנת מיקרוסופט, ואורנג' הסכימה להפיצו

ענקית התוכנה מיקרוסופט, המבקשת לחלוש על שוק מערכות ההפעלה למכשירי טלפונים ניידים, הודיעה כי חתמה על עסקה עם מוטורולה, יצרנית מכשירי הטלפון הניידים השניה בגודלה בעולם. זוהי העסקה הראשונה שעליה חתמה מיקרוסופט עם יצרנית מכשירי טלפון מובילה.

בשיתוף עם מוטורולה, תשיק מיקרוסופט החודש מכשיר טלפון נייד שיופעל באמצעות תוכנת מיקרוסופט. אורנג', חטיבת הטלפון הנייד של פראנס טלקום, הסכימה לרכוש את המכשיר ולהפיצו ללקוחותיה, שרובם עושים שימוש עסקי בטלפון הנייד.

העסקה מהווה צעד קדימה מבחינת מיקרוסופט, שעד כה לא הצליחה לשכנע אף אחת מיצרניות מכשירי הטלפון המובילות לרכוש את מערכת ההפעלה שלה.

בשיחות פרטיות הביעו יצרניות רבות חששות שמיקרוסופט עלולה לעשות בשוק מכשירי הטלפון הניידים מה שכבר עשתה בשוק המחשבים האישיים. לפיכך החליטו רבות מחברות המובילות בשוק מכשירי הטלפון הניידים לבחור במערכת ההפעלה של יריבתה של מיקרוסופט, סימביאן (Symbian) להתקנה במכשירים המתוחכמים הכוללים משחקים ודואר אלקטרוני.

היריבות בין מיקרוסופט וסימביאן, הנהנית מתמיכתן של יצרניות מכשירי טלפון מובילות כגון נוקיה, צפויה להחריף מכיוון שהלקוחות מחליפים את מכשירי הטלפון הישנים במכשירים חדשים ומתוחכמים. מכשירים אלה מהוים את הזדמנות הצמיחה הטובה ביותר ליצרניות הטלפון הניידים, הפועלות בשוק רווי שבו נמצאים שולי הרווח במגמת ירידה.

מיקרוסופט נפגעה גם מספיקות בנוגע לאיכות התוכנה שלה. T-mobile, חטיבת הטלפון הנייד של דויטשה טלקום, דחתה לאחרונה את השקתו של מכשיר טלפון נייד על בסיס תוכנת מיקרוסופט בשל תקלות טכניות.

העסקה עם מוטורולה, שנחתמה ימים ספורים לאחר הסכמת מוטורולה למכור את אחזקתה בסימביאן, נתפסת כהוכחה לנכונותה של מוטורולה להשתמש במערכות הפעלה חלופיות, כולל המערכת של מיקרוסופט.

בשבוע שעבר הודיעה מוטורולה כי תתמקד בטכנולוגיות ג'אווה ולינוקס במכשירי הטלפון הניידים שלה, וכי היא מחויבת להמשיך ולהשיק מכשירי טלפון המופעלים באמצעות תוכנת סימביאן.