פועלים אי.בי.אי תמכור מחר למוסדיים יותר מ-100 מ' ש' ב'הדס'; המטרה: כמות צפה של חצי מיליארד

המכרז - על הכמות שתמכר לכל גוף, כשמחיר המכירה יקבע לפי שערו היציג של הדולר ביום חמישי הקרוב - השער הקובע גם לפדיון הגלבוע 6540

פאי סטרקצ'רס, החברה הבת של פועלים אי.בי.אי וחברת המעו"ף פאי, תצא מחר במכרז מוסדי במטרה להגדיל את הכמות הצפה ב'הדס' לחצי מיליארד שקל. כך נודע ל"גלובס". על פי ההערכות, כיום עומדת הכמות הצפה בניר על יותר מ-350 מיליון שקל, כך שמדובר על מכירה של כ-100-150 מיליון שקל של ניירות, הנמצאים כיום באחזקת החברה, שמוגדרת כעושה שוק בניר.

המכרז למוסדיים מחר יהיה על הכמות שתמכר לכל גוף, כשמחיר המכירה יקבע לפי שערו היציג של הדולר ביום חמישי הקרוב - השער הקובע גם לפדיון הגלבוע 6540, בתחילת השבוע הבא. הסליקה עצמה תתבצע ביום ראשון, בו יפדו הגלבועים.

כזכור, ה'הדס' (התחייבויות דולריות סחירות) הונפקו לפני כשבועיים בהצלחה רבה כמיזם משותף של פועלים אי.בי.אי ופאי, שהקימו את החברה המשותפת, פאי סטרקצ'רס, שפועלת כיום כעושה שוק בניר. בהנפקה נרכשו על ידי הציבור נירות בהיקף של 300 מיליון שקל (כ-70 מיליון דולר), ופאי סטרקצ'רס עצמה רכשה נירות בכ-100 מיליון דולר על מנת לקים בהם עשיית שוק במהלך החיים השוטף של האיגרת.

ההדס מהווה תעודת סל, שמאפשרת למשקיעים לסחור בבורסה בשערו הרציף של הדולר (ולא בשער היציג, כפי שמאפשרות האג"ח הדולריות הרגילות. הניר זכה בשבועיים הראשונים לקיומו במסחר להצלחה גבוהה, עם מחזור יומי ממוצע של 33 מיליון שקל.

ההדס משלמת למשקיעים ריבית דולרית רבעונית של ליבור מינוס 0.5%. על האחזקה בניר לא נגבית עמלה נוספת, והמנפיקה מרוויחה למעשה מפערי הציטוט בעשיית השוק, וכן מפער בין הריבית שהיא מקבלת תמורת הפיקדונות, המופקדים כנגד האיגרות, לבין הריבית המשולמת לציבור.

תעודות הסל, שנחשבות על ידי הבורסה כאג"ח קונצרני, דורגו על ידי מעלות ב-AA פלוס. החברה הפקידה את הכספים שיוזרמו אליה בפיקדונות דולריים בבנקים הגדולים, ומכאן גם הדירוג הגבוה לנייר. הדירוג ניתן כאמור להיקף הנפקה של עד 360 מיליון דולר, כשחברה-בת תרכוש בהנפקה 100 מיליון דולר. הרכישה על ידי החברה הבת נועדה לאפשר אספקת נזילות לשוק. כפי שחברה בת של אופק משמשת כעושה שוק לתאלי, כך תשמש חברה בת של פאי כעושה שוק להדס ותבטיח בכך נזילות לנייר בכל רגע נתון.