30% רייטינג לשרון, חצי מיליון דולר לקשת

כך על פי ההערכות בענף לגבי פרק הסיום של "קחי אותי שרון" * בנק הפועלים שילם 150 אלף שקל לפרסומת בודדת במקבץ הסיום

זכיינית ערוץ 2, קשת, רשמה אתמול (מוצ"ש) רייטינג ממוצע היסטורי של 29.6% בפרק הגמר של התוכנית "קחי אותי שרון". שיא הצפייה בתוכנית נרשם לקראת סיומה בשעה 22:00, אז הגיע הרייטינג ל-31.9% במשקי בית יהודים.

עם תחילת התוכנית בשעה 20:45 נרשם רייטינג של 23.3% שהלך ועלה ככל שנמשכה. בשעה 21:30 הגיע רייטינג ל-30.9% ולאחר ירידה קלה ברבע השעה לאחר מכן (29:8%) הוא המריא שוב עד למעל ל-31%, וירד עם סיום התוכנית ל-28.4%.

שיא במקבצי פרסום התוכנית היתה עתירת מקבצי פרסום. רגע לפני ההכרעה שודרה פרסומת בודדת לבנק הפועלים, אשר לדברי קשת נמכרה תמורת 150 אלף שקל.

התוכנית "קחי אותי שרון", שהצליחה לעורר תחושות סותרות ומעורבות חסרת תקדים בקרב הציבור, הסתיימה כששרון איילון בחרה ביואב שוורד מבין 15 המועמדים איתם התחילה את התוכנית. התוכנית השיגה לאורך כל שידורה נתוני רייטינג גבוהים והיא התוכנית הנצפית ביותר בעונת הקיץ בטלוויזיה.

ממוצע העונה עד כה (לא כולל פרק הסיום) עומד על 21.8 במשקי בית ויותר מחצי מיליון צופים בכל פרק.

הפרק הלפני אחרון, בו בחרה שרון את שני המועמדים שיעלו לגמר מבין ארבעת המועמדים הסופיים, רשם רייטינג של 24.8% בממוצע, עם שיא צפייה של 28.4%.

קחי אותי שרון היא התוכנית הנצפית ביותר בקרב בעלי השכלה גבוהה (14.1%) גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה ובפלח של בני 18 עד 34 (12.5%).

כמו כן, היא אחת מבין שלוש התוכניות הנצפות ביותר בעונת הקיץ בקרב שאר הגילאים.

שבתות טובות רצועת השידור של קשת במוצאי שבת רשמה רייטינג גבוה ב-30% בהשוואה לימי חו"ל באותה שעה. מאז שיבוצה של התוכנית במוצ"ש הפך יום שבת לאחד הימים הנצפים ביותר בשבוע.

פורמט התוכנית פותח על ידי מחלקת התוכניות בקשת בראשות רם תלם ובשיתוף אלעד קופרמן, מי שהפיק בשנים האחרונות את תוכניתו של דודו טופז, והעורך חגי לפיד.

ההכנסות של קשת משידור הפרסומות והחסויות במהלך פרק הסיום של התוכנית "קחי אותי שרון" עמדו על 450-400 אלף דולר- כך מעריכים היום בכירים במשרדי המדיה.

צביקה ליבליך, מנהל השיווק והמכירות של קשת, סרב להתייחס להערכות אך ציין כי עבור כל הפרסומות ששודרו אתמול במהלך התוכנית נגבתה פרמיה של כ-20% על מחיר רגיל של שידור פרסומת בפריים טיים בערוץ 2.

"אל מול הרייטינג יוצא הדופן של התוכנית", מוסיף ליבליך, "התמורה לכל מפרסם הייתה אטרקטיבית ביותר שכן הרייטינג הממוצע בפרק הסיום היה כמעט פי שתיים מהממוצע בשידורי ערוץ 2 בפריים טיים, ולכן העלות לנקודה הייתה משתלמת ביותר".

התוכנית אתמול הייתה באורך של כשעה וחמישים דקות, לעומת פרקים רגילים של הסדרה שעמדו על כשעה ורבע ולכן כללו גם מספר מצומצם יותר של פרסומות.

על פי ליבליך, שודרו אתמול 25 דקות פרסום במסגרת הפרק האחרון ו-73 פרסומות, לעומת 15 דקות פרסום וכ-40 פרסומות בתוכנית רגילה.

מקשת נמסר כי נבחנו מספר חלופות למי תהיה הפרסומת שתשודר לבד במקבץ הפרסומות האחרון ששודר בשניות לפני ההכרעה של שרון. בסופו של דבר שודרה במקבץ זה הפרסומת של בנק הפועלים, ששילם, על פי הדיווחים, 150 אלף שקל עבור משבצת הפרסום.