הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה הבוקר (ג') את תוכנית גשר הרכבת הקלה בכניסה לעיר ירושלים. זאת, לאחר שאתמול אישרה את התוכנית גם הוועדה המקומית.
מדובר בגשר שתכנן האדריכל הספרדי סנטיאגו קלטראווה, הנחשב לאחד ממתכנני הגשרים הטובים בעולם. אורכו של הגשר הוא 280 מטר, מרחוב יפו ועד לשדרות הרצל. גובה המגדל שאליו מחוברים מיתרי הגשר כ-120 מטר, וגובה הגשר כ-5 מטרים.
הגשר כולל שתי מסילות (מסילה לכל כיוון) ומסלול הליכה להולכי רגל. מתחתיו תעבור תנועה של כלי רכב פרטי ואוטובוסים.
התוכנית כוללת בנוסף פיתוח סביבתי, כיכרות מעוצבות מאבן ירושלמית, גינון ותאורה. הגשר יהיה עשוי מפלדה, זכוכית ואבן ירושלמית.
עלות הפרויקט מוערכת ב-70 מיליון שקל. בנייתו תחל מיד עם אישור התוכנית בוועדה המחוזית, בתום שמיעת המתנגדים שתחל בתוך 60 יום.
הוועדה המחוזית ירושלים מתכוונת לתת לתוכנית עדיפות עליונה, וזאת בשל לוחות הזמנים בהם מחויבת המדינה כלפי היזם.
ראש העיר, אורי לופוליאנסקי, אמר אתמול, כי אישור הגשר הוא סימן דרך בעיר, מעבר למתן הפתרון לבעיות תנועה ותחבורה. מהנדס העיר, אורי שטרית, שיזם את תכנון הגשר על-ידי קלאטרווה, אמר, כי ירושלים ראויה לגשר הזה ולאדריכלות מצוינת.
יו"ר הנהלת הפרויקט ומנכ"ל העירייה, איתן מאיר, אמר, כי אין ספק שפרויקט הרכבת הקלה בירושלים יהווה שינוי מהותי באיכות החיים.
לדברי מאיר, מדובר לא רק בטכנולוגיה ומענה תחבורתי, אלא מנוף לשידרוג העיר ירושלים. קלאטרווה, שהציג את הגשר, אמר כי הוא שמח על האתגר שנפל בחלקו להקים את הגשר בכניסה לירושלים. לדבריו, הגשר משתלב בסביבה, ופותר הבעיות של רעשים ואקוסטיקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.