נתיבי איילון תציג בפני שר התחבורה, אביגדור ליברמן, תוכנית לקירוי ציר איילון לכל אורכו, ובנייה רווייה של מסחר, משרדים, מגורים ומלונאות מעל הנתיבים המקורים. לאחרונה סוכם, כי מינהל מקרקעי ישראל, שתומך בתוכנית, ישא ב-50% מעלות התכנון. התוכנית הראשונית מציעה קירוי איילון מראשל"צ ועד הרצליה. בקומה העליונה מתוכננים לבנייה מאות אלפי מטרים לשימושים שונים.
נתיבי איילון והמינהל יקדמו תכנון משותף, לאחר שיקבלו את אישור ליברמן לקידום התוכנית. מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר, אמר ל"גלובס", כי יש יתרון עצום לבנייה שכזו, כיוון שהיא נשענת על תשתית תחבורתית קיימת בציר הכלכלי של המטרופולין".
בר הוסיף, כי לא מדובר ברעיון חדש, אך מדובר ברעיון שנזנח עם השנים בשל המורכבות של התוכנית. "התוכנית היא אפשרית, כל מה שצריך הוא חזון. בדיקות מקדימות שעשיתי מול מתכננים, מומחי תחבורה, ואנשי איכות הסביבה קובעים חד משמעית, כי כולם תומכים ברעיון".
בר צפוי להקים בשבועות הבאים צוות מיוחד להכנת מסמכי התוכנית הראשוניים. לדבריו, מדובר בתוכנית לטווח ארוך, והוא מודע למצב בענף הנדל"ן בו יש עודף היצע על הביקושים. בר ציין, כי מדובר בתוכנית לבינוי בתוואי של 30-20 שנה, וכדי להוציא תוכניות אל הפועל בעוד 6-5 שנים, חייבים להתחיל את התיכנון כבר היום.
במינהל מקרקעי ישראל אישרו הידיעה, ואת שיתוף הפעולה שסוכם מול נתיבי איילון. בחברה להגנת הטבע אומרים על התוכנית, כי "זהו מהלך משמעותי המחייב דיון ציבורי רחב, בו יישקלו היבטים כגון השפעה על תפקוד איזורי תעסוקה שעל איילון, השוואה למערך התחבורה העירונית וההיבטים האקולוגיים של הזרמת הנחל בצינורות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.