נדחתה טענת הפרקליטות לפיה בית המשפט אינו מוסמך לדון בעניינים פנים מפלגתיים

הפרקליטות העלתה טענה זו בתגובתה לבקשת שלמה שקד מכרמיאל לפטור אותו מתשלום אגרת בית משפט, בתביעה לפסול את שמעון פרס מכהונת יו"ר מפלגת העבודה

שופט בית המשפט המחוזי בת"א, ד"ר עדי אזר, דחה את טענת הפרקליטות לפיה בית המשפט אינו מוסמך לדון בעניינים פנים מפלגתיים כגון בחירות לראשות מפלגה. השופט קבע כי טענה זו אינה נכונה והוא דוחה אותה. הפרקליטות העלתה טענה זו במסגרת תגובתה לבקשה של שלמה שקד מכרמיאל לפטור אותו מתשלום אגרת בית משפט בתביעה שהגיש לפסול את שמעון פרס מלשמש יו"ר של מפלגת העבודה.

לדברי הפרקליטות, שקד מתבסס בתביעתו על חוקת מפלגת העבודה וטוען כי החוקה אינה מאפשרת בחירת יו"ר זמני וכי פרס עצמו אינו ראוי לתפקיד בכיר זה.

הפרקליטות טענה, כי בית המשפט אינו מוסמך לדון בעניינים פנים מפלגתיים ובענייני - בחירות לראשות המפלגה.

לדעתה, על שקד לפנות אל הגוף המוסמך לכך במפלגת העבודה בהתאם להוראות הקבועות בחוקת המפלגה.

לדברי הפרקליטות, מדובר בהליך סרק שאינו מגלה כל עילה אשר תזכה את שקד בסעד המבוקש על ידו. הפרקליטות ביקשה לדחות את בקשתו של שקד לפטור מתשלום אגרה.

השופט אזר קבע, כי לצורכי אגרה לא ניתן לקבוע מראש כי התביעה כה קלושה עד שמתחייב תשלום האגרה גם ממי שסובל מחסרון כיס.

השופט פטר את שקד מתשלום חלק מהאגרה וקבע כי עליו לשלם אגרה בסך 1,000 שקל בשני תשלומים שווים שישולמו האחד תוך 30 יום והשני תוך חודשיים.

שקד טען בפנייתו לבית המשפט, כי בחודש יוני נבחר פרס ליו"ר זמני למפלגת העבודה לשנה אחת וזאת בניגוד לחוקת המפלגה שלא מאפשרת בחירת יו"ר זמני.

לדברי שקד בדעתו להתמודד לתפקיד יו"ר המפלגה וכי בשנת 1996 הוא התמודד לכהונת ראש הממשלה מול פרס ונתניהו ובשנת 1998 התמודד למזכ"ל העבודה מול רענן כהן ואלי דיין. בבקשה לפטור מאגרה, טען שקד, כי הוא מובטל מאז פרישתו המאולצת מרפא"ל ביוני 1993 כחושף שחיתות ברפא"ל.

בעניין זה טענה הפרקליטות כי נסיבות פרישתו של שקד מרפא"ל נדונו בבתי המשפט השונים ואף תלונתו למשרד מבקר המדינה בדבר "השחיתויות" ברפא"ל כביכול נבדקה ועלה כי אין מאחוריה דבר וחצי דבר.

בש"א 13248/03