"המועמדות של אהוד סביון, מנכ"ל דרך ארץ לתפקיד מנכ"ל הרכבת אינה רלוונטית ואינה אקטואלית יותר". כך אמר ל"גלובס" בכיר במשרד התחבורה. לדבריו, בעלי המניות בדרך ארץ אינם מתכוונים לשחרר את סביון מהתפקיד. הבכיר הוסיף, כי יש כמה שמות נוספים העומדים על הפרק, אבל המועמדים ייבחנו באופן סופי רק לאחר הגשת ההצעות, לאחר ה-20.10.
רק לפני שבוע אמר בכיר אחר במשרד התחבורה ל"גלובס": "התפקיד הוא של סביון אם הוא חפץ בו. ידוע לנו שיש לו כמה הסתייגויות מקצועיות, אבל אם הוא יחליט שהוא רוצה את התפקיד, התפקיד שלו". עוד לפני שפרסמה הרכבת בקשה לקבל הצעות לתפקיד המנכ"ל, אחד התפקיד המאתגרים ביותר במגזר הציבורי, החלו הרכילות הפנימית ומשחקי הספקולציות. מדובר בתקציב לחמש השנים הבאות העומד על 20 מיליארד שקל, תוכנית פיתוח עתירת השקעה, הקמת רשת מסילות בכל הארץ, והפעילות העתידית כוללת חשמול המסילות, רכש ציוד תכנון ועוד.
השם הראשון שעלה לתפקיד היה ד"ר ירון זליכה, אז סמנכ"ל כספים בדרך ארץ, והיום על סף כניסה לתפקיד החשב הכללי באוצר. שר התחבורה, אביגדור ליברמן, שמעורב באופן אישי באיוש המשרה, ומשה ליאון, יו"ר החברה, רצו את זליכה לתפקיד. אולם, לשכת שר האוצר הפעילה לחץ, וזליכה מונה לתפקיד החשב הכללי.
בשבועות האחרונים עלו שמות נוספים: מתוך הרכבת עלה שמו של סמנכ"ל התשתיות, יוסי מור, וסמנכ"לית משאבי אנוש, תמי כהן. ההערכות הן, כי למור יש יתרון מובהק על כהן, בעיקר בשל הידע המקצועי והעובדה שבפועל הוא מילא מקומם של מנכ"לים. כן עלה שמו של המנכ"ל הקודם, עמוס עוזאני, שקיבל פנייה משר האוצר, בנימין נתניהו, לשקול את התמודדות על התפקיד.
במשרד התחבורה נשמעו לאחרונה שמות נוספים, אך ספק אם מדובר במועמדים ששוקלים ברצינות את התפקיד. כך למשל, עלה שמם של מנכ"ל אחוזות החוף, יענקלה מאיר, ושל מנכ"ל מוריה, יעקב אדרי. השם האחרון שצוין לתפקיד הוא דב קהת, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים לשעבר. קהת נפגש עם ליברמן וליאון, שהציעו לו, לדבריו, את תקפיד יו"ר רשות הנמלים, אך הוא מעדיף את ניהול הרכבת, וצפוי להתמודד על התפקיד.
המנכ"ל הבא יחליף את יוסי שניר, שאולץ לפרוש לאחר שליברמן וליאון הודיעו לו על כוונתם להחליפו. השנים הודיעו לו רק בתחילת יולי על החלטה זו, ועד היום טרם נמצא מחליף בפועל. "אנשים מפחדים מהתפקיד", אומר בכיר משרד התחבורה" "התקציב ענק, אוכלוסיית העובדים לא קלה, התפעול מורכב מאוד, ומשכורת חודשית של 14-13 אלף שקל נטו בחודש. אנשים פשוט לא נלהבים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.