1,500-2,000 אנשים מתים כל שנה בגלל זיהום, בעיקר זיהום שמקורו בפליטת גזים
מכלי רכב. אלפי ילדים מפתחים בעיות נשימה. רק אלהים יודע כמה כאב נגרם, ורק
השד יודע איזו הוצאה עצומה נגרמת למשק.
מדברים ומדברים על איכות האוויר, בעיקר בערים, וכולם יודעים שיש רק שתי דרכים
אפשריות לצאת מהזוועה: לפחות שהתחבורה הציבורית תהיה מונעת בחשמל או בגז פחמני
מעובה, עד שיגיעו ימים טובים יותר וגם הרכב הפרטי יונע בגז (ובאחרית הימים
- במימן).
150 מועמדים לראשות העיר התכנסו לפני שבועות אחדים בוועדת הפנים של הכנסת.
הם נשבעו, שבתחום זיהום האוויר במחוזות בחירתם הם יעשו את הדבר הנכון. יש להם
בעיה, כי הממשלה, ובעיקר האוצר, מעוניינת בהמשך חליבת המיסוי דרך הדלקים. מישהו
שם בחן עלויות של חיים וטיפול רפואי מול המיסוי על הדלק?
לכאורה, גם שר התשתיות יוסף פריצקי תומך בתידלוק בגפ"מ. לאחרונה אף הוציא הודעה
לעיתונות, שבה הכריז על מחוייבות להפחתת זיהום האוויר ומעבר להנעת רכב, בעיקר
ציבורי, בגז. ההודעה נפתחה במילים אלה: "היום החליטה הממשלה בועדת שרים לענייני
פנים ושירותים, לאפשר תוכנית מתאר ארצית, שעל פיה אפשר יהיה להשתמש בתחנות
הדלק בגז פחמי מעובה".
אופס.. מה פתאום תוכנית מתאר ארצית לתידלוק גז בתחנות דלק? האם כשהוכנס הבנזין
נטול העופרת נעשתה תוכנית מתאר ארצית? הרי ברישוי של תחנות דלק כתוב "תידלוק",
וכשם שדלק נטול עופרת הוא לתידלוק, גם גפ"מ הוא לתידלוק. אם בכלל צריך לעשות
תוכנית מתאר מיוחדת לתחנות דלק, שיעשו אותה בעניין של מכירת מים מינרליים או
פרחים בתחנות הדלק.
אם השר פריצקי מתכוון ברצינות לעשות תוכנית מתאר ארצית לגפ"מ בתחנות דלק, זו
ערובה לעיכוב העניין בעוד 10 שנים לפחות, לשמחת משרד האוצר. צריך לקוות שמדובר
רק בטעות שנפלה בהודעה לעיתונות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.