רכישה, התרסקות והפעלה תחת מפרק

זאבי אחזקות השקיעה ברכישת 75% מחברת התעופה הכושלת בלקן-אייר 23.5 מיליון דולר. 20% מהמניות נותרו בידי הממשלה המקומית, ו-5% בידי העובדים. קבוצת ארקיע תכננה אומנם להשתתף בעיסקה - אך נסוגה ברגע האחרון.

התמוטטות בלקן-אייר הותירה כמה בעלי חוב מרכזיים, שביניהם חברת הביטוח הבולגרית בולסטראד, ארגון התעופה העולמי יאט"א, וחברת יורוקונטרול, המעניקה שירותי פיקוח אווירי באירופה.

הקבוצה טענה שהוסתרו ממנה נתונים על חובות ומצב כלכלי קשה, ואילו ממשלת בולגריה טענה שהקבוצה הישראלית מכרה נדל"ן ומטוסים שבבעלות חברת התעופה הלאומית.

זאבי הפסיקה את פעילות בלקן-אייר, ובולגריה נותרה ללא מוביל לאומי. העימות בין זאבי לממשלת בולגריה הגיע בשלב מסוים לכך שמנכ"ל החברה מטעם זאבי, צבי פרנק, נאלץ להסתתר במטוס שבו הגיע לבולגריה, מחשש כי ייעצר, ושב מייד לישראל, בהמלצת שגרירות ישראל בבולגריה.

בפנייה לבוררות העלתה קב' זאבי טענות על אמינות ממשלת בולגריה, שהפרה לטענתה סעיפים מהותיים בהסכם, ובהם אי שמירה על בלקן-אייר כמוביל לאומי, ואי-התעמתות עם ממשלות סוריה ולבנון שהחליטו לאסור על בלקן-אייר לטוס אליהן. נטען שהממשלה הציגה מצגים שגויים בהסכם ההפרטה, כגון השמטת העובדה שלבלקן-אייר אין כל נכסים.

לאחר כשנה של הדממה, חידשה בלקן-אייר את טיסותיה לישראל - ללא מעורבות זאבי, לאחר שהופעלה תחת מפרק, בפיקוח ממשלת בולגריה ובמימונה. היא החלה לבצע 5 טיסות שבועיות בין בולגריה לישראל: שתיים סדירות ושלוש טיסות שכר. בארץ פועלת החברה באמצעות קבוצת אופן-סקיי, שמונתה כסוכנת המכירות הכללית שלה.