הלילה הלבן של סטיב אדלר

לקראת חמש לפנות בוקר, סיים נשיא ביה"ד הארצי לעבודה, את הדיון בבקשת לשכות המסחר, התעשיינים, הבנקים, הנמלים, רכבת ישראל ורש"ת - להוציא צו מניעה נגד השביתה

כמה דקות לפני חמש לפנות בוקר, סיים נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, את הדיון בבקשת איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים, רשות הנמלים, רכבת ישראל ורשות שדות התעופה - להוציא צו מניעה נגד השביתה.

היו שם שלל עורכי דין: דורית טנא-פרצ'יק, מטעם ההסתדרות, ואיתה עוד שישה עורכי דין; נחום פינברג, ושותפיו - אורנה שר ויעקב מלישקביץ, מטעם איגוד הבנקים, וגורמים נוספים; מנהלת המחלקה ליחסי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד נורית אלשטיין, ואיתה עו"ד קובי אמסלם; עורכי הדין עופר יוחננוף ויוסי גטניו מטעם התאחדות התעשייינים; ועורכות הדין איריס רש ועינת ברכה מטעם איגוד לשכות המסחר.

זה הדיון הלילי השני של אדלר בחודש האחרון: לפני כחודש ניהל דיון לילי בבקשת רשות הנמלים, להוציא צו נגד העובדים השובתים. אדלר ניווט את הצדדים במהלך הלילה, עד שהביא אותם לשבת ולנהל מו"מ.

אז, כעתה, עשתה איתו את הלילה, סגניתו, השופטת אלישבע ברק. אדלר שמע את טענתם העיקרית של המעסיקים, לפיה מדובר בשביתה פוליטית שתגרום נזק חמור ביותר למשק כולו; ואת טענת ההסתדרות, לפיה הסיבה לשביתה היא שינוי בכללי המשחק ופגיעה באושיות יחסי העבודה, עקב שינוי תנאי עבודה באמצעות חקיקה, ללא קיום מו"מ קיבוצי לפני כן.

אדלר אסר על קיום שביתה כללית, למשך ארבעת הימים הקרובים. ביום חמישי הוא זימן לדיון, באופן חסר תקדים את שר האוצר, בנימין נתניהו, ואת יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ. עד אז, שלח את הצדדים לשולחן המו"מ.

הדיון הקודם, בעניין רשות הנמלים, כמו משמיים, "נפל" בדיוק בסמוך להשמעת הרעיון לבטל את בתי הדין לעבודה. מבחינתו של אדלר, הדיונים האלה, שעליהם הוא מנצח ביד רמה, ובסופם הוא קובע את כללי המו"מ, הם ההוכחה הניצחת לנחיצותו של בית הדין לעבודה.