נתיבי איילון עולים על הפס המהיר

נתיבי איילון משיקים אתר אינטרנט שמספק תמונת מצב עדכנית של הפקקים, מבזקי תנועה וגם מחשבונים שמודדים זמן נסיעה מצומת לצומת

האינטרנט הגיע גם לכבישי ישראל. בשבוע שעבר השיקה חברת נתיבי איילון אתר אינטרנט אינטראקטיבי, המאפשר לצפות בדרך איילון בזמן אמת. האתר מאפשר לתכנן את נתיב הנסיעה באמצעות מפת עומסי תנועה ומצלמות בקרת התנועה, שמעבירות תמונות וידאו אונליין. בפרויקט הושקעו 500 אלף שקל ועלות תפעולו השנתית היא 100 אלף שקל.

בעתיד תתאפשר גישה למידע אף באמצעות מחשב כף יד ומכשיר הטלפון הסלולרי, על-ידי שליחת הודעות SMS למתעניינים במצב התנועה.

כ-8,000 גולשים ביקרו באתר החדש ב-24 השעות הראשונות לעלייתו לאוויר. מרבית כניסות הגולשים נרשמו כבר ביום ההשקה בין השעות 22:00-16:00. בשעות הבוקר של יום שלישי, עד השעה 9:00 נכנסו מאות גולשים לבדוק את מצב התנועה בכבישים, טרם צאתם מן הבית.

בחברה שמחים לציין, כי מספר גולשים אף השאירו בדף פניות הציבור תגובות המשבחות את האתר.

"המשוב החיובי מהציבור מעודד אותנו להמשיך ולשפר את השירות. אני צופה שבימים הקרובים, לאחר שכל משתמשי דרך איילון ייחשפו לאתר, הוא יהפוך לאתר הבית של אלפי גולשים מדי יום", אמר אריה בר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון.

באתר מוצגת מפת פלאש, המתארת בצורה גרפית את מצב העומס בדרך האיילון. קטעי הנסיעה השונים בין המחלפים משנים את צבעם בהתאם למהירות הנסיעה של כלי הרכב בכביש. על המפה ישנם אייקונים של מצלמות, באמצעותם ניתן לצפות בתמונות וידאו המשודרות מהמצלמות הפזורות לאורך הכביש, באיכות שלא נראתה כמותה באתרי תחבורה בארץ ובעולם.

בנוסף למפה והמצלמות, יוכלו הגולשים להביט בשלטים והתמרורים בכביש, אשר מעודכנים בזמן אמת ובאופן אוטומטי משלטי בקרת התנועה. לרווחת משתמשי הדרך יופיעו מבזקי תנועה בתחתית צג המחשב. מידע שימושי נוסף לנהגים יינתן באמצעות מחשבון תזמונים לחישוב זמני הנסיעה ממקום למקום, בהתאם למרחק ומהירות הנסיעה. בבדיקה ראשונית המחשבון הוכיח את עצמו ונסיעה בין מחלף חולון למחלף השלום ארכה 22 דקות - בדיוק כפי שחזה.

בית התוכנה תים סופט - מקבוצת תים, פיתח את הטכנולוגיה, אשר התבססה על התשתית של נתיבי איילון.

בנתיבי איילון שוקדים בימים אלה על מספר פרויקטים, קצת פחות וירטואלים, שניתן לראות הדמיות שלהם באתר.

פרויקט צומת הפיל עתיד לשפר את זרימת התנועה בעורק כניסה עיקרי לתל אביב מכיוון צפון (רמת השרון והכפר הירוק). המיזם משתלב בתוכנית התחבורה הכוללת לצפון-מזרח המטרופולין. בפרויקט תיווצר הפרדה מפלסית בצומת המסובך "הפיל" (משה סנה-בני אפרים) על ידי יצירת שיקוע בציר צפון-דרום, כולל גישה לקרית שאול. סיום העבודות המתוכנן הוא בשנת 2005 ועלות הפרויקט כ-70 מיליון שקל.

פרויקט נוסף הנמצא בשלבים מתקדמים הוא המשך פיתוח כביש מס' 20 (נתיבי איילון) כדרך פרברית מהירה ממרכז מטרופולין תל אביב למבואותיו הדרומיים.

התוכנית תאפשר לתושבי ראשל"צ, חולון ובת ים ולמגיעים מהדרום להיכנס ישר לעורק התחבורה העיקרי של המטרופולין. הפרויקט כולל קידום זמינות והכשרת תוואי קו הרכבת ראשל"צ מערב, השלמת דרך מס' 20 ממחלף קיבוץ גלויות דרומה עד מחלף חולות, כביש דו-מסלולי רב-נתיבי מהיר עם רצועת רכבת בין המסלולים . כמו כן מתוכנן ביצוע מחלף לה גרדיה-המסגר, בעלות של כ-150 מיליון שקל. המכרז לביצוע פורסם לאחרונה. העבודה כוללת שיקוע הכביש ממזרח למערב, ממערב לאיילון תיחצב מנהרה באורך של כ-100 מטר ובתום הפרויקט תתאפשר תנועה ללא רמזורים.

כתובת האתר: www.ayalonhw.co.il