כלל תעשיות הגדילה את גיוס האג"ח ב-40 מיליון שקל

ההיקף הכולל של הגיוס עומד עתה על 440 מיליון שקל * הגיוס נעשה באמצעות הנפקת אג"ח לגופים המוסדיים, בריבית צמודה של 5.95% ובמח"מ של 5.5 שנים

יום אחרי שאי.די.בי אחזקות מימשה את יתרת אחזקותיה בבנק דיסקונט (3.9%) תמורת 148 מיליון שקל, הודיעה היום כלל תעשיות , המוחזקת על ידי אי.די.בי פיתוח (63.6%), על הגדלת הגיוס שביצעה לפני כשבוע בכ-40 מיליון שקל, להיקף כולל של 440 מיליון שקל.

הגיוס נעשה באמצעות הנפקת אג"ח לגופים המוסדיים, בריבית צמודה של 5.95% ובמח"מ של 5.5 שנים. ההנפקה התבצעה ל-7 גופים ישירות על ידי כלל, בלא מעורבות של גופי החיתום.

האיגרות של כלל, נזכיר, דורגו על ידי מעלות ב-AA, ומסגרת הגיוס ניתנה להיקף של עד חצי מיליארד שקל, כשהגיוסים יוכלו להתבצע במהלך שנה ממתן הדירוג.

הנפקת כת"ש מתבצעת בהמשך להנפקות קודמות של חברות הקבוצה (אי.די.בי אחזקות ופיתוח, דסק"ש ואזורים). בדומה לאותן הנפקות, גם כספי הגיוס הנוכחי מיועדים להחלפת חוב בנקאי, על מנת לשחרר את קבוצת אי.די.בי ממגבלת קבוצת לווים במערכת הבנקאית.

הגיוס של כלל תעשיות ממשיך שורה של גיוסים במאות מיליוני שקלים שביצעו הבנות השונות בקבוצת אי.די.בי מאז נרכשה על ידי דנקנר ושותפיו. חברות נוספות שהנפיקו הן דסק"ש, אזורים, אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח. בנוסף, מימש דנקנר אחזקות בקבוצה, בין היתר, בפרטנר, בדסק"ש, בכלל ביטוח והבולטת מכולן - מכירת כל אחזקות הקבוצה בבנק דיסקונט.

הגיוסים והמימושים בקבוצת אי.די.בי נועדו להמיר את החוב הבנקאי שלה בחוב למוסדיים, ולהזרים דיבידנדים לבעלי השליטה, על מנת להחזיר חלק מהמינוף הכבד שלקחו על מנת לרכוש את הבעלות עליה מידי משפחות רקנאטי וקרסו, לפני כחצי שנה.