הערכות: רובינסון יפנה לבינלאומי ודיסקונט למימון רכישת חברת דור בהיקף 32 מיליון דולר

העסקה משקפת שווי של 106 מיליון ד' לדור כימיקלים - 25% מעל השוק; הדנקנרים מקבלים מחיר טוב ונשארים בגרעין השליטה בחברה

לאחר מו"מ מזורז, שנמשך שלושה ימים בלבד, יצאה אמש הבשורה ממשפחת דנקנר: חברת ההשקעות מילומור , שבשליטת פרדי רובינסון, עתידה להצטרף לגרעין השליטה בדור כימיקלים .

הקשר בין הדנקנרים לרובינסון נוצר באמצעות עוה"ד יורם ראב"ד, ממשרד ראב"ד, מגריזו, בנקל ושות', המייצג את חברת אלרן, שבשליטת המשפחה וגם את מילומור. במגעים לעסקה ייצג ראב"ד את מילומור, בעוד את משפחת דנקנר ייצג עו"ד אבי אורטל ממשרד צלרמאייר.

על פי תנאיו של הסכם עקרונות בו התקשרו מילומור והדנקנרים, התחייבה מילומור לרכוש מידי אלרן (במידה שמניות השליטה בדור יועברו לידיה עד מועד סגירת העסקה) או מבני משפחת דנקנר, מניות המהוות 28% מההון ו-30.84% מאחוזי ההצבעה בדור, תמורת מחיר של כ-14 שקל למניה, הגבוה בכ-25% ממחיר מניות דור (לאחר עלייה של 2% היום).

בסה"כ תשלם מילומור לדנקנרים 32.37 מיליון דולר, מחיר המחושב לפי שווי חברה של 106 מיליון דולר לדור. השלמת העסקה, מבהירה מילומור, מותנית בקיומם של תנאים מתלים עד סוף ינואר 2004, לרבות קבלת כל האישורים הנדרשים לביצוע העסקה.

במועד סגירת העסקה, תרכוש מילומור עד 21.61% ממניות דור ואת היתרה תרכוש במועדים ובתנאים שנקבעו בין הצדדים. במקביל, ניתנה למילומור אופציית מכר, לתקופה ובתנאים שנקבעו, לחייב את הדנקנרים לרכוש מידיה מניות בכמות המהווה עד 5% מהון דור, במחיר העסקה. במועד הסגירה, תחתום מילומור על הסכם לשליטה משותפת עם הדנקנרים בדור ותמנה מחצית מהדירקטורים בחברה.

חשיפת זהותה של מילומור כגורם אותו יצרפו הדנקנרים לשליטה בדור, אמש באתר האינטרנט של "גלובס", גרם להפתעה בשוק ההון מאחר שעסקי מילומור התמקדו עד היום בתחומי הנדל"ן ובעיקר התיירות.

מילומור, הנסחרת בשווי של 60 מיליון דולר לאחר עלייה של 77% מתחילת השנה, היא חברה נזילה ורווחית מאוד, פועל יוצא של אחזקותיה במלון וקזינו בעיר היוונית לוטראקי (ראו ידיעה נפרדת).

עם זאת, בשנה האחרונה גדל המינוף הפיננסי בו פועלת החברה בעקבות רכישת חלקו של יגאל זילכה בעסקי הנדל"ן המשותפים. נכון לסוף יוני מימן הון של 206 מיליון שקל כ-20% ממאזן החברה. על פי ההערכות, תפנה מילומור לבינלאומי ולדיסקונט להעמדת מימון לרכישת מניות דור.

עבור המוכרים, בני משפחת דנקנר, מהווים תנאי העסקה עם מילומור שיפור ניכר לעומת התנאים שבהם הציעו צביקה בארינבוים ובני שטיינמץ לרכוש את השליטה בחברה, הצעה שנדחתה על ידי הדנקנרים בתחילת השבוע.

ראשית, השווי לפיו נמכרות מניות דור גבוה יותר (בארינבוים-שטיינמץ ביקשו לבצע את הרכישה לפי שווי של 90 מיליון דולר ועוד 16 מיליון דולר המותנים בתוצאותיה של דור. שנית, וחשוב לא פחות: בעסקה הנוכחית נותרים הדנקנרים בגרעין השליטה של דור כימיקלים, לצדו של רובינסון, עובדה שתאפשר להם ליהנות בעתיד מפירות ההשקעה שנראית כמוצלחת ביותר שלהם בשנתיים האחרונות.

המגעים בין הדנקנרים לבארינבוים-שטיינמץ, התפוצצו בשל פערי מחירים. הצעת הרכישה שהגישו השניים היתה נמוכה משמעותית מדרישת הדנקנרים, לעסקה שתשקף שווי של 140-120 מיליון דולר לדור.

גורמים בשוק ההון העריכו היום כי סיבה מרכזית לפערי המחיר בין הצדדים היתה ההרעה הנמשכת בתוצאות פעילותה של דור, שהחלה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני (בו דיווחה דור על הפסד של 8 מיליון שקל) וצפויה להמשיך ולהשפיע לרעה גם על דו"חות הרבעון השלישי .

הכוונה היא בעיקר לתוצאות החברה הבת טראופאן (51%), המרכזת את עיקר פעילותה של דור והיוותה את הבסיס לצמיחתה המהירה בשנים קודמות. טראופאן, המאגדת שורה של חברות אותן רכשה דור בשוק העולמי, עוסקת בייצור ושיווק יריעות פוליפרופילן רב שכבתיות המשמשות כחומר אריזה ועטיפה בתעשיית המזון, הטבק, הטקסטיל, התוויות ותעשיית האלקטרוניקה.

טראופאן דיווחה כי ההרעה בתוצאות הרבעון השני, נגרמה בשל ירידה בכמויות המכירה ועלייה חריגה במחירי חומרי גלם. בין הגורמים העיקריים שהשפיעו על תוצאותיה היו התמתנות קצב הרכישות של הלקוחות, תוך צמצום מלאים בציפייה לירידת מחירים קרובה, וכן התחזקות האירו מול שאר המטבעות שפגעה במכירות וברווחים של פעילות היצוא מאירופה.

מכירת מחצית ממניות השליטה בדור כימיקלים לרובינסון, צפויה לסייע לדנקנרים להשלים עסקה אחרת, בה אמורה חברת ההשקעות אלרן, שבשליטת משפחות שמואל ואברהם דנקנר, לרכוש את השליטה בחברות המשפחתיות של הדנקנרים (דור, תעשיות מלח ודנקנר השקעות).

במסגרת אותה עסקה, שמועד סגירתה הנוכחי נקבע לסוף חודש דצמבר, נדרשת אלרן לשלם לדנקנרים כ-230 מיליון דולר (ומחירה גבוה בכ-50% ממחיר השוק של המניות הנרכשות). נכון להיום, חסרים לה עדיין כ-40 מיליון דולר לביצוע הרכישה.