ליזרים משתפרת: הגדילה הרווח ברבעון השלישי לכ-2.1 מיליון שקל

עמיחי רוב, מנכ"ל החברה: "אנחנו צופים שמכירות המוצרים החדשים יתרמו רבות להגדלת היקפי ההכנסות של החברה בשנים הקרובות"

חברת ITL טכנולוגיות בינלאומיות (ליזרים ) פירסמה דו"חות כספיים לרבעון השלישי של 2003 מהם עולה, כי בהכנסות החברה, שהסתכמו בכ-20.44 מיליון שקל, נרשמה צמיחה רבעונית של כ-31.5%.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-2.13 מיליון שקל, צמיחה של פי 8.7 לעומת הרווח הנקי ברבעון הקודם. ברווח התפעולי של החברה נרשמה צמיחה רבעונית של כ-25%.

במהלך הרבעון השלישי ייצרה ITL מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של כ-9.67 מיליון שקל. סכום המזומנים בקופת החברה עלה במהלך הרבעון המדווח בכ-6.65 מיליון שקל נטו, והסתכם בכ-13.87 מיליון שקל. ברבעון המדווח הסתכמו המזומנים ששימשו את החברה לפעילות מימון בכ-2.18 מיליון שקל.

מדיווחי החברה עולה, כי בסוף הרבעון השלישי הסתכם צבר ההזמנות שלה לשנת 2003 בכ-65 מיליון שקל. עוד עולה מדיווחי החברה, כי במהלך הרבעון השלישי חולק דיבידנד בסכום של כ-13 מיליון שקל.

מיקו גילת, יו"ר קבוצת סולתם (בעלת השליטה בחברה) אמר היום (ג`) ל"גלובס", כי "סולתם מרוצה מאוד מהביצועים הפיננסיים של ITL ומהתפתחות עיסקי החברה בעולם".

אתמול דיווחה טכנולוגיות בינלאומיות (לייזרים) על הזמנה בהיקף של כ-23 מיליון שקל ממדינה במזרח אסיה. בתשובה לשאלת "גלובס" אמר עמיחי רוב, מנכ"ל החברה, כי "הזמנה זו היא חלק מסידרת הזמנות שאנחנו צופים לקבל מאותה מדינה. המוצר שנמכר במסגרת ההזמנה הוא משקפת ראיית לילה מתקדמת למפקד, שמאפשרת לזהות את המטרה, לאתר את מיקומה המדויק, ולשדר את הנתונים בגלי רדיו, אל סוללות ארטילריה ואל מרכזי איסוף מודיעין".

בנוסף, קיבלה אתמול ITL הזמנות חדשות מצבא אוסטרליה, בהיקף כולל של כמיליון דולר. "צבא אוסטרליה מצוייד כולו בציוד ראיית לילה של ITL", אומר רוב. "הזמנות אלו הן הזמנות המשך".

- מהי התחזית שלכם ל-2003?

"אנחנו צופים שב-2003 תירשם בהכנסות החברה צמיחה של כמה עשרות אחוזים, לעומת ההכנסות ב-2002. כמו כן אנחנו מאמינים שבחצי השנה הקרובה יגיעו הזמנות בסדרי גודל מכובדים (ככל הנראה, מדובר בסדרי גודל הדומים לאלו של ההזמנה עליה דיווחה החברה במאי, בסכום של כ-33. ה.ג.). אנחנו צופים שנפתח את 2004 עם צבר הזמנות של כ-17-20 מיליון דולר".

- אילו מוצרים חדשים אתם מתכננים להתחיל למכור ב-2004?

"ב-2004 מתכננת ITL למכור סידרה חדשה של מוצרים, שמתבססים על טכנולוגיית ראייה טרמית. מדובר במערכות תצפית ובמערכות בקרת אש לתחום החי"ר. המוצרים החדשים צפויים להניב הכנסות בסדרי גודל שונים מאלו שהיו מקובלים עד כה בחברה.

"בנוסף, אנחנו מתכננים להתחיל למכור מגוון מוצרים חדשים שמשדרגים את יכולת הלוחמה בשטח בנוי. מוצרים אלה מבוססים על שיפור יכולת הניווט, על מודעות סביבתית, ועל יכולת ביצוע ירי ותצפית מאחורי מחסה. כמו-כן, נמשיך למכור את המוצרים הקיימים.

"במהלך 2003 השקענו בהגדלת החדירה לשוקי היעד העיקריים של החברה, ובהגדלת היקפי המכירות לשווקים אלה. אנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוח מוצרים מתקדמים חדשים, וצופים שמכירות המוצרים החדשים יתרמו רבות להגדלת היקפי ההכנסות של החברה בשנים הקרובות.

"במקביל, ממשיכה ITL להשקיע בפיתוח עיסקי ובטכנולוגיה של מוצרים שמיועדים לגילוי חומרי נפץ מכל הסוגים. אנחנו מאמינים שהמהלכים שביצענו בשנתיים האחרונות להקמת תשתית עסקית בתחום זה, יתחילו להניב התפתחויות עסקיות מעניינות במהלך 2004".

- אילו איזורים גיאוגרפים צפויים להניב את עיקר הכנסות החברה ב-2004?

"ההכנסות ב-2004 צפויות להגיע בעיקר מהשוק במזרח אסיה ומהשוק הישראלי".

- איך התפלגו הכנסות החברה ברבעון השלישי בין האיזורים הגיאוגרפים?

כ-45% מהכנסות החברה ברבעון השלישי הגיעו ממזרח אסיה, כ-20% מההכנסות הגיעו מאירופה, ו-35% הנותרים הגיעו משאר העולם (כולל ארה"ב וישראל)".

חברת טכנולוגיות בינלאומיות (לייזרים) עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים אלקטרוניים ואלקטרו-אופטיים בתחום הביטחוני והאזרחי. עיקר הפעילות מתמקדת בתחום הביטחוני, לו מספקת החברה אמצעים מתקדמים מפיתוחה ללוחמת לילה.

בשנים האחרונות הסבה לייזרים מוצרים מובילים לשימושי יום ולילה. החברה מדווחת, כי מוצריה נמצאים בשימוש של צבאות רבים, יחידות ללוחמה בטרור ומשטרות בכל העולם. מכירת המוצרים מתבצעת תוך שיתוף פעולה הדוק עם שותפים אסטרטגיים בארצות היעד.

נזכיר, כי בפברואר 2002 מכרה כלל תעשיות את השליטה בלייזרים לחברת סולתם (שנשלטת על-ידי איש העסקים רוני נפתלי). כיום מחזיקה סולתם בכ-56% ממניות לייזרים. הנהלת החברה בראשות עמיחי רוב, מחזיקה בכ-18% מהמניות שנרכשו במסגרת העיסקה. קבוצת העובדים ביחד עם סולתם רכשה מידי כלל תעשיות את המניות בתמורה לכ-7.25 מיליון דולר.

עוד נזכיר, כי במאי הודיעה לייזרים כי קיבלה הזמנה בהיקף של כ-33 מיליון שקל ממדינה במזרח אסיה לציוד ללוחמת לילה. הציוד יסופק למדינה באמצעות גורם שלישי במהלך 2003.

בינואר הודיעה ITL על חוזה בהיקף של כ-21 מיליון שקל לאספקת ציוד ללוחמת לילה. בנוסף, באוקטובר אשתקד קיבלה לייזרים הזמנה בהיקף של כ-13 מיליון שקל ממדינה באסיה. אספקת הציוד החלה ב-2003. שלוש הזמנות אלה מסתכמות בכ-67 מיליון דולר.

הלקוח העיקרי של לייזרים בארץ הוא משרד הביטחון, אבל רק מיעוט מסך המכירות מתבצע ללקוח זה. עיקר מכירות החברה מתבצעות לצבאות באסיה, אירופה ואוסטרליה. בנוסף מוכרת החברה גם לארה"ב, לדרום אמריקה ולאיזורים אחרים.

החברה מדווחת, כי נכון לתאריך הדו"ח, ובשל הצורך להיענות לבקשות רכש של משרד הביטחון בכספי סיוע, השקיעה ITL, דרך חברת-בת בארה"ב בשם ITL Inc, בהקמת מפעל לייצור מוצריה הנבחרים, לטובת מכירות בשוק האמריקני. בעתיד יאפשר מפעל זה לחברה להתמודד על מכרזים אמריקניים ועל תוכניות רכש של צרכנים אחרים. ITL inc נמצאת בבעלות מלאה של טכנולוגיות בינלאומיות (לייזרים).