בעקבות ההתייעלות: מעריב צפוי להרוויח תפעולית ברבעון השלישי

הערכות: החברה תציג רווח תפעולי של 8-7 מיליון שקל; לא הרוויחה תפעולית מאז הרבעון השני של 2002

לאחר יותר משנה של הפסדים כבדים, צפויה מעריב החזקות , בעלת "מעריב", להציג ברבעון השליש, על פי ההערכות, רווח תפעולי של 8-7 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, כי מעריב, שתפרסם את תוצאותיה בתחילת השבוע הבא, אף צפויה לרשום רווח נקי לא מהותי ברבעון.

השיפור בתוצאות מעריב, שלא הרוויחה תפעולית מאז הרבעון השני של 2002 (ולפני כן רק ברבעון הראשון של 2001), נזקף למכירת החברה-הבת הד ארצי ולפעולות התייעלות ובהן פיטורי כ-200 עובדים (10% מכוח האדם בעיתון). בנוסף, חל ככל הידוע גידול רבעוני בהכנסות החברה, למרות השפל בענף הפרסום.

ברבעון השני דיווחה מעריב, זרוע התקשורת של קבוצת הכשרת הישוב, על הפסד תפעולי של 11 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-34.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד ברבעון השני כלל, בין היתר, הפסד של 13 מיליון שקל מפעילותה של חברת ההוצאה לאור הד ארצי, שנמכרה בסוף חודש יוני לחברת מ.א. רויכמן.

ההפסד הנקי של מעריב במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-64.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 26.7 מיליון שקל מתוך הפסד זה מיוחסים להד ארצי - 13.9 מיליון שקל נבעו מפעילותה של הד ארצי ו-12.8 מיליון שקל הפסד שנבע ממכירתה.

בנטרול תוצאות הד ארצי, הפסידה מעריב אחזקות 37.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה.

בחצי הראשון של השנה ירדו הכנסות מעריב ב-14.8% עקב ה"המתנה" למלחמה בעיראק ופרוץ המלחמה בפועל, תקופה שהתאפיינה בהאטה כללית במשק ובהקפאת פעילות הפרסום. לירידה בהכנסות תרמה, גם ירידה בהכנסות מהפצת עיתונים.

כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות, נקטה מעריב פעולות התייעלות, שכללו, מלבד פיטורי עובדים, גם הורדות שכר ליו"ר החברה, יעקב נמרודי, סגן היו"ר, צבי חפץ, ועופר נמרודי, המוגדר כיועץ לאביו, יעקב, בשיעור של 50% משכרם.