ביהמ"ש המחוזי קיבל היום (ב') את עתירת נתיבי איילון ועיריית ת"א להורות לחברת אזורים בניין וחברת פ.ג גלילות, למסור את החזקה במתחם הקאנטרי קלאב בצומת גלילות, לצורך הקמת מחלף במקום.
השופט ישעיהו שנלר, מותח ביקורת חריפה על התנהלות אזורים ו-פ.ג גלילות: "נראה כי יש ממש בטענה כי המשיבות פועלות מתוך מניעים זרים לחלוטין שאינם ממין העניין, ברצונם לעכב את מסירת המקרקעין...
"רצונן של המשיבות ללחוץ על עיריית ת"א והוועדה המקומית לתכנון ובנייה לתמוך בהן" (בבנייה במקום - ג.נ).
אזורים מקדמת תוכנית לבניית שכונת מגורים באיזור וחששה, כי קידום בניית הגשר תיפגע בתוכניותיה.
ביהמ"ש מותח ביקורת על מהנדס עיריית ת"א לשעבר, ברוך יוסקוביץ.
לדברי שנלר, יוסקוביץ היה מעורב בתוכניות של אזורים תחילה בכובעו כמהנדס העיר ת"א ולאחר מכן כפועל מטעמן של אזורים ו-פ.ג גלילות.
"עוד קשה להבין הכיצד מי שכיהן כמהנדס עיר סובר כי לכאורה הקמת הגשר עתה הינה בניגוד לדין, ומאידך אם המשיבות תקבל את אשר הן מבקשות אז תוסר ההתנגדות", קבע שנלר.
עו"ד ארז המייצג את נתיבי איילון אמר ל"גלובס", "לאור העובדה שביהמ"ש קבע שאזורים פעלה ממניעים זרים אנו בוחנים את האפשרות להגיש תביעה ע"ס 20 מיליון שקל בשל עיכוב במזיד של שנה וחצי בפתיחת המחלף. בהתנהלות זו נגרם נזק לכל הציבור".
מנכ"ל נתיבי איילון, אריה בר, אמר כי פרויקט זה בעל חשיבות לאומית. לדבריו, בניית גשר מעל צומת הקאנטרי תשחרר את עומסי התנועה מכביש חיפה (כביש מס' 2) לנתיבי איילון ולכביש חוצה שומרון (כביש 5).
בעתירה ביקשה העירייה בשם חברת נתיבי איילון, להורות על מסירת חזקה בשטח של 4,232 מ"ר כדי להקים את הגשר.
חברת אזורים ו-פ.ג גלילות סירבו למסור את החזקה בקרקע בטענה, כי התוכנית אינה ישימה כיוון שיש סתירה בין תוכניות בנייה קיימות.
לדברי שנלר, במקרה האמור, חברת אזורים ו-פ.ג גלילות לא הוכיחו את התשתית העובדתית המקנות להם את הזכות לקבל עיכוב ביצוע. שנלר קבע, כי כל מטרת ההתנגדות היא ללחוץ על העירייה והוועדה המקומית או מי מהן לתמוך בתוכניות הבנייה שלהן.
שנלר חייב את אזורים ו-פ.ג גלילות בהוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.