לקראת סגירת עסקת משאב: נציגי CRH צפויים להגיע היום לישראל

ענק המלט האירי עומד לרכוש 25% ממניות משאב תמורת 130-140 מיליון דולר

נציגי ענק המלט האירי, חברת CRH, צפויים להגיע היום (א`) לישראל, לקראת המו"מ הסופי לרכישת 25% נוספים מחברת משאב, כך נודע ל"גלובס". משאב מחזיקה ב-100% מנשר ו-50% מחברת תעבורה. 50% הנותרים ממשאב מוחזקים בידי משפחת לבנת, השותפה בשליטה באי.די.בי. היקף פעילות משאב מוערך במכירות של כ-250 מיליון שקל בשנה, ברווח שעל פי הערכות ייסתכם ב-2003 בפחות מ-10 מיליון שקל.

במהלך ביקורם צפויים נציגי CRH להיפגש גם עם יואל פלדשו, מקרובו של יו"ר אי.די.בי , נוחי דנקנר, שמיועד על ידו לתפקיד מנכ"ל נשר. מקורות בכירים ב-CRH אמרו היום שהואיל ו-CRH תחזיק בשליטה משותפת (50%) עם אי.די.בי, מבקש דנקנר שהמנכ"ל המיועד, יהיה מקובל עליהם.

פלדשו, שנחשב מקורבו ואיש אמונו של דנקנר, כיהן כמנכ"ל שופרסל במשך כחודשיים, עד סוף יולי 2003. פלדשו מיועד לתפקיד במקום מנכ"ל נשר שהתפטר באחרונה, הרצל עוזר. עוזר התפטר על רקע חילוקי דעות קשים עם יו"ר הדירקטוריון, מנחם (מן) אבירם, בשל מעורבותו הפעילה של אבירם בניהול, באורח שלא היה מקובל על עוזר. יש לציין שהתפטרותו של פלדשו משופרסל הוסברה גם היא בחילוקי דעות והתערבות פעילה של יו"ר שופרסל, אברהם ביגר.

על פי הערכה של כלכלני יו.בי.אס, אשר פורסמה ביום חמישי האחרון, העסקה תתבצע לפי שווי חברה של 515-565 מיליון דולר, דהיינו לפי כ-130-140 מיליון דולר עבור 25% הנותרים מנשר. הערכה זו תואמת את המחיר שפורסם ב"גלובס" באחרונה, כמחיר אליו הגיעו הצדדים במגעים שהתקיימו ביניהם, לקראת הגעתם של נציגי CRH לסיכום הרכישה. מכירתן של רבע ממניות נשר, תהווה המשך לגל המימושים בקבוצת אי.די.בי, אשר בשבוע שעבר מימשה מניות אורמת בבורסה בכ-150 מיליון שקל.

גורמים בכירים המקורבים לעסקה, ציינו שהמגעים בין CRH לאי.די.בי אחזקות הסתמכו על תוצאות נשר ברבעון הרביעי ובסיכום 2003, ובין השאר תרמו לגיבוש ההערכה למחיר, שנקבע במגעים למימוש רכישת 25% הנוספים מנשר.

על פי ההערכות, תדווח נשר על רווח של כ-40-50 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, ורווח כולל של מעל 100 מיליון שקל ב-2003. זאת, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון הראשון, רווח של 25 מיליון שקל ברבעון השני ורווח של 56 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה. מכירות נשר נאמדות בהיקף כ-1.45 מיליארד שקל, לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2002, ברווח של כ-62 מיליון שקל.

בין הנציגים הבכירים של CRH, שעומדים להגיע לישראל, יהיו גם מנהל האזור, בראיין גריפין ונציג CRH בישראל, מרטין קיי. ההסכם צפוי להיחתם בימים הקרובים, לאחר שבסוף דצמבר 2003 הסכימו הצדדים להאריך את תנאי האופציה שפגה בסוף 2003, עד סוף ינואר 2004.

הסכם האופציה המקורי קבע שמחיר המימוש של אופציית ה-Call, שניתנה לחברה האירית להגדלת החזקתה במשאב, ייקבע לפי הגבוה מבין השניים: שווי של 750 מיליון דולר (בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות), או מכפלה של 6.8 ברווח לפני מס, פחת והוצאות מימון של נשר, בתוספת 80 מיליון דולר (שמיוחסים בעיקר לשווי החלק היחסי של תעבורה), בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות.

דובר אי.די.בי סרב להגיב לידיעה.