אימפולס דיינמיקס של שלמה בן-חיים מגייסת לפי שווי של 500 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי מגייסת 70 מיליון דולר; ג'ונסון אנד ג'ונסון עשויה להשקיע ולרכוש את החברה

חברת המכשור הרפואי הישראלית אימפולס דיינמיקס (Impulse Dynamics) נמצאת בעיצומו של סבב גיוס הון בהיקף של 70 מיליון דולר על-פי הערכת שווי של 500 מיליון דולר.

לדברי גורמים בקרנות ההון-סיכון הישראליות, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון עומדת לקחת חלק משמעותי בגיוס המתוכנן. בחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון סירבו להגיב. לא ניתן היה לקבל את תגובתם של המנכ"ל יובל מיכה והמייסד פרופ' שלמה בן-חיים השוהים בחו"ל.

אימפלס דיינמיקס מפתחת שתל טיטניום, הממוקם מתחת לעור ומזהה פעילות אלקטרונית בתאי איברים בגוף ומעביר אותות אלקטרוניים המשפיעים עליהם. מדובר בצנתר מתכלה המאפשר מיפוי ואבחון מדויק.

לפני שלוש שנים רכשה גאידנט, ענקית המכשור הרפואי האמריקנית, את הזכות לשימוש בטכנולוגיה של אימפולס תמורת 125 מיליון דולר. גאידנט קיבלה במסגרת ההסכם את האופציה לרכוש בעתיד את החברה, אך לא מימשה את האופציה. 125 מיליון הדולרים חולקו בין בעלי המניות של אימפלס דיינמיקס.

אימפולס דיינמיקס היא עוד אחת מביצי הזהב של היזמים הסדרתיים בן-חיים, מוטי ביאר ולואיס פל, המוכרים ביכולתם להקים חברות ולמכור אותם בהון עתק לחברות זרות. על-פי פרסומים קודמים, בן-חיים מכר את החברות שהקים בהיקף כולל של מיליארד דולר וגרף רווח אישי של 150 מיליון דולר.

בחודש מארס האחרון מכר בן-חיים את אקס-טכנולוג'יס, שפיתחה בלון ניפוח לצנתרים, ב-200 מיליון דולר לגאידנט. ב-2000 היה פל שותף למכירת חברת אינפלואנס לפייזר תמורת 65 מיליון דולר.

פל וביאר היו שותפים בחברת אינסטנס שיצרה צנטרים ונמכרה למדטרוניק בשנת 1997 תמורת 300 מיליון דולר, באותה שנה מכרו פל ובן-חיים את ביוסנס ב-400 מיליון דולר לג'ונסון אנד ג'ונסון.

בן-חיים, שדורג במקום ה-16 ברשימת אנשי השנה 2003 של "גלובס", מתמחה בתחום הקרדיולוגיה הפולשנית ונוטה לעבוד עם אותה קבוצת שותפים: פל, אורן גלוברמן, עמית בן-חיים (אחיו), ד"ר מוטי ביאר ורפי ביאר, דיקן הפקולטה לרפואה בטכניון.

כולם שומרים על קשר שתיקה הדוק וממעטים להתראיין בכלי התקשורת. בן-חיים נחשב למבריק בתחומו, והוא חוקר מוערך ועטור פרסים. הוא מתגורר בקיסריה מול הים, יש לו מטוס פרטי והוא שותף בבעלות על יקב אמפורה.