חברת היהלומים שכטר-נמדר מפרידה את הפעילות בין האחים נמדר

הקימה חברה בת למזרח הרחוק; הקימה שותפות עם חברת תכשיטי היהלומים היוקרתית האמריקאית וויליאם גולדברג

חברת היהלומים השנייה בגודלה בישראל, שכטר-נמדר, הודיעה הערב (ג) על שינוי מבני והקמת חברה בת שתפצל בין פעילות האחים משה ואברהם נמדר. המהלך הוסבר בהיערכות החברה למקסום פוטנציאל הגידול בשוק היהלומים העולמי.

במסגרת זו תוקם חטיבה חדשה, שתיקרא שכטר-נמדר אסיה, בראשות אברהם נמדר. זו, תפעל תחת קבוצת האם שכטר-נמדר, שבראשה יעמוד אחיו של אברהם, משה נמדר. זה, מקים בימים אלה מפעל גדול ביותר ליהלומים בסין ופעיל בדרום מזרח אסיה. החטיבה החדשה בראשותו, תשווק יהלומים במזרח הרחוק, אשר יופקו וילוטשו במלטשה של החברה, בדרום אפריקה.

ניהול שאר החטיבות בשכטר-נמדר ישאר ללא שינוי. משה נמדר, והשותפים הנוספים בחברה, בני המשפחה אליוט טננבאום ודיויד גרינברג, יעמדו בראש החברה האם בישראל, ואריק אוסטין, חתנו של שכטר, ימשיך לנהל את מרכז השיווק של שכטר-נמדר בניו יורק. הערכות בקרב גורמים בענף היהלומים בישראל הן כי שכטר-נמדר פוצלה עקב אי הסכמות על מדיניות השיווק והיעדים המועדפים להתרחבות עולמית, בין בני משפחת נמדר, בראשות האחים משה ואברהם.

עוד העריכו כי הפיצול נעשה תוך שמירה על חברה אם אחת, לצורך שמירה על הסייט, (הקצאת יהלומי הגלם) של החברה, מסינדיקאט דה-בירס. שכטר-נמדר היא מקבלת הסייט הגדולה בישראל מהסינדיקאט, בהיקף מוערך של כ-200-150 מיליון דולר בשנה. אברהם נמדר אמר כי, "הצמיחה המהירה במזרח הרחוק יוצרת הזדמנות לשווק ישירות מאחד ממרכזי הליטוש הגלם הגדול בעולם, סין, הזדמנות שאנו מאמינים כי היא דורשת מיקוד ואסטרטגיית מיתוג נפרדת. חברת שכטר-נמדר אסיה תאפשר לנו לתקוף שוק זה ביעילות רבה יותר".

בנוסף הודיעה שכטר-נמדר על שותפות חדשה שהקימה, עם חברת היהלומים ווילייאם גולדברג האמריקאית. החברה בראשות יורשי גולדברג, שנפטר לפני מספר חודשים, מתמחה בייצור יהלומים מיוחדים ותכשיטי יהלומים, ברמה גבוהה ביותר.

השותפות החדשה, תאפשר התמקדות בשני פלחי השוק המהווים את הצרכנים העיקריים של יהלומים פעילות שכטר בשותפות, תמשיך להתמקד בפלח השוק הבינוני-גבוה, ואילו גולדברג תמשיך להתמקד ביהלומים ותכשיטים יוקרתיים ביותר. פרסום תכשיטיה מגיע, בין היתר, מכך שעונדים אותם כוכבי קולנוע אמריקאים.

טננבאום, שגם מנהל את חברת שכטר-נמדר, אמר כי ניהול החברה באופן זה לצורך התרחבות עתידית, תאפשר לחברה להיבנות לא רק מגידול בביקוש העולמי ליהלומים, אלא גם מהזדמנויות שיוצרת עבורם תוכנית ה'סופלייר אוף צ'וייס' של סינדיקאט דה בירס (באמצעות החברה הבת של דה בירס D.T.C)".

תוכנית זו מעודדת יהלומנים לעקוף את שלבי הביניים בענף. כך מצפה דה בירס למקסם את רווחי היהלומנים, באמצעות מעורבות בכל שלבי הייצור, העיבוד והמסחר, מהגלם עד חנות התכשיטים. תוכנית זו ממומשת בשותפות בין שכטר-נמדר לגולדברג, המשלבת יצרני ומשווקי יהלומים, עם חברת תכשיטים.

בחברה מציינים כי בין השאר היא פועלת לחיזוק פעילותה העולמית, באמצעות חיזוק מותג היהלומים שלה 'ליאו' (הקרוי על שם ליאו שכטר, ממייסדי החברה, שפרש מפעילות). המותג קיים היום בשווקי ארה"ב, בריטניה ואיטליה, והחברה פועלת להרחבת שיווקו גם לשווקים עולמיים חשובים נוספים. בשוק האמריקאי היא פועלת להעמקת חדירתו, באמצעות מספר יוזמות שיווק חדשות.

שכטר-נמדר היא יצואנית היהלומים השנייה בגודלה בישראל, (אחרי אל.אל.די. שבשליטת לב לבייב). ייצוא החברה ב-2003 מישראל, הסתכם ב-417 מיליון דולר. החברה היא בעלת היקף פעילות עולמי המוערך בכמיליארד דולר בשנה, ב-8 מפעלים בצפון אמריקה, אירופה, דרום אפריקה, המזרח הרחוק ושני מפעלים בישראל.

המפעל האחרון שהקימה החברה, לפני כשנה, היה בטריטוריות הצפון מערביות של קנדה, בשותפות (49%) עם הגורמים הקנדיים האחראים על פיתוח שבטי האבורג'ינים המקומיים (51%). לחברה משרדים בניו יורק, ת"א, יוהנסבורג, בוצואנה, אנטוורפן, מילנו, טוקיו, בנקוק, הונג קונג, שנחאי ופינגשה שבסין.

שכטר-נמדר הוקמה ב-1981 בידי ליאו שכטר ודיויד נמדר. כיום עומדים בראשה מהצד הישראלי, בניו של נמדר וחתניהם, שכאמור, מפצלים עתה את פעילותם.