ביטוח ישיר תפסיק לחייב בריבית והצמדה לקוח המשלם ביטוח רכב ב-12 תשלומים

מוזילה את הפרמיות ב-3.2%; צפוי שחברות אחרות יבטלו הריבית וההצמדה; תצא בקמפיין בהשקעה של 2 מיליון שקל

חברת ביטוח ישיר תפסיק לחייב בריבית (דמי אשראי) והצמדה את הלקוחות המשלמים את פוליסות ביטוח הרכב שלהם ב-12 תשלומים. בכך, החברה מוזילה את הפרמיות שהיא גובה ממבוטחיה ב-3.2%.

ההוזלה תלווה בקמפיין תחת הסלוגן "החיים לא תמיד הוגנים, אבל תנאי התשלום בביטוח ישיר מאוד הוגנים". עלות הקמפיין צפויה לעמוד על 2 מיליון שקל. המיתון מחריף את התחרות בביטוחי פרט, המהווים קומודיטי לכל דבר. בתקופה האחרונה, מובילה ביטוח ישיר את החדשנות הצרכנית בתחום זה.

ביוני 2003 הפעילה החברה תוכנית לתשלום ביטוח חובה ב-12 תשלומים. עד אז, הוצעו לא יותר מארבעה תשלומים. באוגוסט הורחבה פריסת התשלומים לשאר מוצרי הפרט - ביטוח רכב-רכוש וביטוח דירות. לטענת מנכ"ל ביטוח ישיר, אייל לפידות, בתשעת החודשים הראשונים של 2003 הובילה פריסת התשלומים לעלייה של 50% בהיקף הפניות לחברה.

כיום, חמש חברות נוספות מציעות פריסה למספר רב של תשלומים: AIG, מנורה, איילון, כלל ביטוח והפניקס.לאור המהלך שביצעה ביטוח ישיר, צפוי, כי חברות הגובות ריבית והצמדה על רכישה בתשלומים - יבטלו אותם.

התחרות בתחום ביטוח הרכב, המגלגל בשנה כ-10 מיליארד שקל בשנה, קשה ביותר, כיוון שהמוצר כמעט זהה בין החברות. סקרים מראים, כי הצרכן הממוצע עורך 2.5 שיחות טלפון לפני קבלת ההחלטה היכן לבטח את רכבו, וכי לפחות שיחה אחת מבוצעת לאחת מחברות הביטוח הישיר.

כתוצאה מהתחרות, המחירים בתחום יורדים. לאחרונה הכריזה הפניקס על הוזלת הפרמיות; כלל הציעה לנהגים ללא עבירות תנועה בשלוש השנים האחרונות הנחה של 7.5% ברכישת ביטוח מקיף, ו-AIG נתנה חודש חינם בביטוח חובה.