משרד התחבורה ישקיע 180 מיליון שקל בהסבת המסילה לדימונה לרכבות נוסעים

ליברמן: השנה נשקיע למעלה מ-3.5 מיליארד שקל בפיתוח הרשת המסילתית בכל חלקי הארץ

משרד התחבורה ישקיע במהלך השנה הקרובה 180 מיליון שקל בתוכנית לשדרוג מסילת הברזל מבאר-שבע לדימונה, במסגרתה יוסט תוואי הרכבת הקיים במספר קטעים של המסילה. מסילה זו משמשת כיום להובלת מטענים בלבד. על כך מסר שר התחבורה אביגדור ליברמן, בסיור שערך היום (ד') באיזור תוואי הרכבת.

ליברמן מסר, כי החל מינואר 2005 יוכלו גם תושבי דימונה להגיע לתל-אביב ברכבת, בתוך שעה ו-40 דקות בלבד. ליברמן ביקר בתחנת הרכבת החדשה ההולכת ומוקמת בכניסה לדימונה, ואמר כי רכבת ישראל מבצעת כיום פרויקטים מסילתיים בדרום הארץ בהיקף של יותר מ-3 מיליארד שקל.

ליברמן אמר, כי במהלך חודש אפריל יוחל בעבודות להכפלת מסילת הברזל מלוד לבאר-שבע, בהשקעה של כמיליארד שקל. העבודות להכפלת הקו צפויות להסתיים במהלך שנת 2007. עם סיום העבודות, ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה מבאר-שבע לתל-אביב ל-45 דקות בלבד, ואת משך הנסיעה מת"א לדימונה לשעה ו-20 דקות בלבד.

ליברמן הוסיף, כי במחצית הראשונה של שנת 2008 יושלם גם קו הרכבת בין אשקלון לבאר-שבע, דרך אופקים, שדרות ונתיבות. הוא יחובר לרשת הרכבות הארצית דרך אשדוד. משך הנסיעה מאשקלון לתל-אביב יהיה 41 דקות בלבד. משך הנסיעה מאופקים לתל-אביב יהיה 70 דקות, מנתיבות 63 דקות, ומשדרות תארך הנסיעה לת"א 55 דקות בלבד.

ליברמן אמר, כי משרד התחבורה ישקיע בשנת 2004 יותר מ-3.5 מיליארד שקל בתשתית המסילתית בכל חלקי הארץ, לעומת 1.3 מיליארד שקל בשנת 2003. לדבריו, יש חשיבות רבה להמשך ההשקעות הגדולות ברכבת ישראל, דוגמת הרכבת לבאר-שבע. "פיתוח מסילתי בדרום הארץ יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז הארץ, ויאפשר לתושבי הדרום לעבוד במטרופולין תל-אביב", אמר ליברמן.