מאות תושבי שכונת כוכב הצפון בתל-אביב נגד תוכנית לבניית אולם כדורסל בשכונה

מועדון מכבי ת"א מתכנן בניית אולם חדש בשכונה; הוועדה המקומית תדון מחר בפרויקט

מאות תושבי שכונת כוכב הצפון, מעבר לירקון בת"א, מתנגדים לתוכנית מועדון הכדורסל מכבי ת"א לבנות סמוך לבתיהם את אולם הכדורסל החדש של האגודה. התושבים הגישו התכנסות לוועדה המקומית לבניין ערים, האמורה לדון בפרויקט מחר (ד').

התושבים וועד השכונה טוענים בין היתר בהתנגדות: "מכבי תל-אביב היא גוף פרטי עיסקי, ולא עמותה. אין הצדקה שהציבור ייתן למכבי ת"א קרקע יקרה להקים עליה את אולם הבית שלה, למטרות רווח".

עוד הם טוענים, כי העירייה ורשות הפיתוח העמידו בעבר קרקעות לרשות מכבי ת"א, שלא הקימה עליהן אולם אלא סחרה בקרקעות למטרות רווח.

"מכבי ת"א משחקת כיום באולם יד אליהו, היא הסבה את שמו להיכל נוקיה כאשר נוקיה התחייבה לשפץ את האולם, ומכבי ת"א התחייבה להמשיך ולשחק בו עוד 10 שנים. אם כך, לשם מה דרוש לה עוד אולם?"

עוד טוענים התושבים, כי התוכנית סותרת את תוכנית המתאר לחופים, שכן היא מתירה בנייה סמוך לים, וכי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לא קיבלה החלטה כדין להפקיד את התוכנית, ולא נבדקו חלופות אחרות באיזור.

התושבים אומרים עוד, כי המלצת הוועדה המקומית להפקיד את התוכנית נגועה בשיקולים זרים פוסלים: עיריית ת"א התחייבה להפקיד את התוכנית, שאם לא כן יהיה עליה לשלם פיצוי מוסכם של 10 מיליון דולר, ובנוסף מקבלת העירייה כרטיסי חינם למשחקי מכבי ת"א, תופעה שמבקר המדינה כבר עמד עליה.

הוועד גם אומר, כי התוכנית תפגע גם בסביבה מן הבחינה התחבורתית. היא נסמכת על דרך גישה פירטית ומציעה להשתמש במגרשי חניה ציבוריים, הדרושים בין היתר למשתמשים בפארק הירקון. הבניין יהיה מכוער ויפגע בתושבים, בכך שיחסום את הנוף לים.

ועד השכונה מזהיר, כי אם תתקבל התוכנית למרות הכל, הוא יתבע פיצויים של 18 מיליון דולר מן העירייה. הוועדה המקומית חייבה את מכבי ת"א להפקיד בעירייה כתב שיפוי במקרה כזה, אך מכבי ת"א לא הפקידה.

יו"ר מכבי ת"א, עו"ד שמעון מזרחי, והמנכ"ל אמי אשל, נמצאים בחו"ל, ולא ניתן היה לקבל את תגובתם.