ביהמ"ש קיבל את ערעור "גלובס": הפחית בשיעור חד הפיצוי לעו"ד בתביעת דיבה

שופטי המחוזי קובעים: כאשר לא הוכח נזק, הפיצוי המירבי בתביעת לשון הרע הוא 50 אלף שקל

שופטי בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבעו אתמול (ד'), כי על-פי חוק איסור לשון הרע, בית המשפט מנוע מלהעניק פיצוי העולה על 50 אלף שקל בתביעת לשון הרע בה לא הוכח כל נזק.

השופטים יהושע גרוס, אסתר קובו ומיכל רובינשטיין החליטו להפחית את סכום הפיצויים שנפסק בבית משפט השלום בנתניה לעו"ד שמואל אריאלי בתביעת לשון הרע שהגיש נגד העיתון "גלובס", ולהעמיד את הסכום על 50 אלף שקל במקום 200 אלף שקל.

בית משפט השלום בנתניה קבע, כי אין בתיקון בחוק לשון הרע כדי להגביל את קביעת הפיצויים ללא הוכחת נזק. אולם שופטי המחוזי קבעו, כי לשונו של החוק ברורה.

לפיכך, הם אינם בטוחים, כי הערתו של שופט השלום, לפיה אין בתיקון כדי להגביל את קביעת הפיצויים ללא הוכחת נזק, מדוייקת. לדברי השופטים, אריאלי לא הוכיח את נזקיו באופן ההולם את הסכום שנפסק לו, והנזקים שהציג אינם מצדיקים פיצוי של 200 אלף שקל.

השופטים קבעו עוד, כי הפרסום במקרה נדון לא כוון כנגד אריאלי עצמו אלא כלפי אחר (עו"ד בעל שם דומה, אך במקום אחד נפלה טעות דפוס). חשיבותה של עובדה זו מתבטאת ביכולתו של אריאלי למרק את שמו הטוב לאחר הפרסום.

השופטים אומרים, כי אריאלי לא היה צריך להוכיח שדברים שנאמרו עליו אינם נכונים, אלא אך ורק להבהיר, כי דבר הפרסום מתייחס לעו"ד אחר. השופטים מציינים, כי המשימה המוטלת על מי שנכתבו לגביו פרטים מסולפים, קשה לאין ערוך מזו המוטלת על מי שהדברים לא הופנו כלפיו, וחומרת הפגיעה בהקשר זה מצומצמת יותר.

אריאלי חוייב להשיב ל"גלובס" את הסכומים ששולמו לו מעבר ל-50 אלף שקל, בצרוף ריבית והפרשי הצמדה.

את "גלובס" ייצג עו"ד יורם מושקט. (ע.א 01/1566).