מחלבות בית יצחק השיגה 5% משוק היוגורט

באמצעות ההשקה של יוגורט מחלב כבשים, יוגורמה * בינואר נמכר "יוגורמה" ב-715 אלף שקל, 5% מסך שוק היוגורט הלבן

מחלבות בית יצחק, שהשיקה לפני כשלושה חודשים את "יוגורמה", מותג חדש ליוגורט מחלב כבשים, הצליחה להשיג 5% משוק היוגורט. "יוגורמה", המופץ על ידי תנובה, נמכר בכל רשתות השיווק ובחנויות הסופרמרקט הפרטיות.

במהלך חודש ינואר 2004 נמכר "יוגורמה" בהיקף כספי של 715 אלף שקל, אשר מהווים נתח של 5% מכלל קטגוריית היוגורט הלבן.

הכניסה לתחום היוגורט על בסיס חלב כבשים פתחה למעשה קטגוריה חדשה בתחום היוגורט. מדובר במוצר המאופיין בסמיכות גבוהה וחמיצות עדינה, בשונה מהמוצרים הקיים בשוק היוגורט.

על פי נתוני מועצת החלב, סך מכירות יוגורט מחלב כבשים הסתכמו בשנת 2003 ב-210 אלף ליטרים, מתוך זה כ-130 אלף ליטר מקורם במכירות של בית יצחק. עד שנה זו רוב המכירות של מוצרים מחלב כבשים נעשו בעיקר על ידי מחלבות ביתיות. השוק הסתכם ב-34 אלף ליטר בשנת 2000.

לדברי צבי מאיר, מנכ"ל גבינות בית יצחק, בשנת 2004 צופה "גבינות בית יצחק" מכירות של "יוגורמה" בהיקף של 500 אלף ליטר בשנה, אשר יהוו נתח של כ- מסך מכירות חלב הכבשים בישראל.

בשנת 2003 הסתכם ייצור חלב הכבשים ב- 10.3 מיליון ליטר, כאשר מתוכם 8 מיליון ליטר חלב כבשים נמכרו בישראל, ואילו 1.5 מיליון הופנו ליצוא.

במהלך חודש דצמבר 2003 נמכר "יוגורמה" בהיקף כספי של 550 אלף שקל, המהווים נתח של 7.5% מקטגורית היוגורט הלבן 3% שומן ומעלה.