הוכפלה מסילת הרכבת מת"א לחיפה - משך הנסיעה יקוצר ל-45 דקות

עוזני: להמשך הפיתוח דרושים עוד 500 מיליון ש' בשנה ל-10 שנים

רכבת ישראל השלימה את הכפלת מסילת הרכבת מת"א לחיפה. בעקבות כך, יקוצר זמן הנסיעה מת"א לחיפה לכ-45 דקות, ויתווספו רכבות ישירות בקו זה. מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, מסר, כי עלות ההכפלה בין חיפה לבנימינה מסתכמת בלמעלה מ-250 מיליון שקל.

בטקס במעמד שר התשתיות, אריאל שרון, ציינה היום (ב') הנהלת הרכבת את סיום הכפלת המסילה. עוזני אמר בטקס, שנערך בתחנה החדשה בבנימינה, כי עם סיום העבודות יתוגבר מערך השירות בקו ת"א-חיפה.

בכוונת הנהלת הרכבת לפרסם בקרוב לוח זמנים חדש, שיכלול תוספת של רכבות ישירות, לעומת הארבע הפועלות כיום מדי יום, בין ת"א לחיפה.

עוזני הוסיף, כי מתחילת השנה גדל מספר הנוסעים ברכבת בכ-%25. השלמת תוכניות הפיתוח תאפשר לרכבת להסיע 20 אלף איש מדי שעה בשעות השיא, בעיקר במבואות גוש דן.

הוא ציין, כי לצורך ביצוע תוכנית הפיתוח נדרשת כעת מחוייבות ממשלתית ארוכת טווח, בהיקף של כ-500 מיליון שקל בשנה ל-10 השנים הבאות.

שרון היה היום אורח רכבת ישראל, ומלבד השתתפותו בטקס הוא סייר באתרים שבהם נעשות עבודות פיתוח בתחום הרכבת. הוא החל את הביקור בבאר-שבע ועמד מקרוב על הפעולות הנעשות שם, עם תחילת העבודות לשידרוג המסילה בין ת"א לבאר-שבע.

בפרוייקט זה יושקעו השנה כ-100 מיליון שקל, בהתאם להחלטת הממשלה. שידרוג הקו לבאר-שבע כולל הנחת מסילה חדשה בין לוד לנען, פיתוח מיתחם תחנות הרכבת בלוד ובקרית-גת והקמת רכבת איתות מתקדמת.

בנוסף, יחלו בימים הקרובים העבודות להקמת תחנה חדשה במרכז באר-שבע ולהנחת מסילת ברזל במרכז העיר, בעלות של כ-40 מיליון שקל