מתאים לי מקימה רשת ברומניה

הרשת כבר פועלת ביוון, קפריסין וטורקיה ומתכננת להיכנס למערב אירופה ב-2007

רשת האופנה מתאים לי (ml) הישראלית, שבבעלות אבי מלכה, נכנסת לרומניה ומקימה רשת אופנה תחת המותג. כך נודע ל"גלובס". חנות ראשונה מוקמת השבוע בבוקרסט, והיעד הוא 20 סניפים, בקצב הקמה של ארבעה בשנה.

הכניסה לרומניה נעשית על בסיס חבירה עם גורם מקומי בתחום האופנה, המתפקד כזכיין של המותגml . הוא מקבל את קולקציות האופנה מרשת מתאים לי הישראלית, ואילו הרשת הישראלית שותפה ברווחים. מתאים לי הגיעה לרווית סניפים בארץ. השנה היא מתעתדת לפתוח שתי חנויות נוספות, ולא עוד.

אבי מלכה, בעלי מתאים לי, אישר את הידיעה: "אנחנו נשארים בעלי המותג. המודל העסקי בנוי על שותף מקומי שיש לו ניסיון בקמעונאות ופלטפורמה תפעולית, והוא יודע להרים את העסק מהר ולצמוח איתו. הוא כפוף לחברה בישראל. המנגנון המזכה אינו מנגנון של שותף, ואין חלוקת מניות בין הצדדים".

הקמת רשת ברומניה תחת המותג הישראלי היא חלק מתהליך התרחבות לחו"ל שמבצעת החברה בשנתיים האחרונות. לרשת ארבע חנויות ביוון, שלוש בקפריסין, החודש הקימה שלוש חנויות בתורכיה ורומניה מהווה יעד רביעי. על פי התכנית העסקית, עד 2006 תפעל הרשת בעשר מדינות שונות. ב-2007 היא מתכננת כניסה למדינות מערב אירופה.

בשלוש השנים האחרונות השקיעה מתאים לי סכום של 10 מיליון שקל בפרויקט היציאה לחו"ל. בסך הכל מסתכם היצוא של פריטי הלבשה ממתאים לי לחו"ל ב-4 מיליון דולר. בישראל מונה הרשת 59 סניפים. את שנת 2003 סיימה עם היקף מכירות של 140 מיליון שקל, גידול של 6%. אשתקד הסתכם הרווח הנקי של החברה בכ-8 מיליון שקל, כפי שנחשף ב"גלובס". את תכניות ההנפקה לבורסה גנזה מתאים לי לאחר שהתאכזבה מהמכפיל הנמוך שהוצע לה.

למעשה, מתאים לי היא הרשת הישראלית היחידה בתחום האופנה שכבר הקימה אופרציה בחו"ל, עוד לפני קסטרו ופוקס, ששתיהן נמצות עתה בתהליך של יציאה לחו"ל, על בסיס מודל עסקי שונה בתכלית. קסטרו שותפה ב-50% מהמיזם שלה בחו"ל ואילו פוקס פועלת על בסיס אספקת סחורה בלבד. *