הושלמה בהצלחה הנפקה לציבור של הדס יורו

להנפקה בהיקף של כ-28 מיליון שקל (5 מיליון אירו) נרשם חיתום יתר ושיעור ההקצאה למזמינים נקבע על 78%

פועלים אי.בי.אי ופאי פיננסים השלימו היום בהצלחה הנפקה לציבור של ההדס יורו . להנפקה לציבור בהיקף של כ-28 מיליון שקל (5 מיליון אירו) נרשם חיתום יתר ושיעור ההקצאה למזמינים נקבע על 78%. תחילת המסחר בהדס יורו צפויה עד סוף השבוע.

ההדס יורו הינה תעודת פקדון צמודה ליורו, אשר תיסחר בבורסה לני"ע בת"א. הנפקת ההדס יורו מתבססת על ההצלחה הגדולה של הנפקת הדס הצמוד לדולר, אשר מאז הנפקתו בבורסה בת"א, לפני כשבעה חודשים, רשם מחזורי מסחר יומיים בממוצע של כ-19 מיליון שקל.

ההדס יורו תשלב את יתרונות המסחר בבורסה יחד עם הנזילות הגבוהה של שוק המט"ח. הדס יורו תקנה הצמדה מלאה לשער האירו בכל נקודת זמן במהלך המסחר בבורסה, תאפשר גישה ישירה של כלל המשקיעים למסחר, שלא באמצעות חדרי העיסקאות של הבנקים, תקנה ריבית אירו יומית בשיעור של 0.5% - Euribor ותאפשר המרה יומית לאירו, ללא עמלת המרה.

ההנפקה הכוללת של הדס יורו הסתכמה ב-220 מיליון שקל. לחברה בת של המנפיקה הוקצו כ-85% מההנפקה והיא תשווק את נייר הערך בעתיד, בהתאם להתפתחות המסחר. יזמי ההדס יורו מציינים כי התעודה תהווה אלטרנטיבת השקעה למכשירים סחירים צמודי אירו ופיקדונות אירו ובמהלך המסחר בהם צפויים מרווחי קניה/מכירה נמוכים, הן בשל כוונת החברה המנפיקה לצטט מחירי קניה ומכירה באופן שוטף במהלך המסחר והן בשל הצטרפות גופים נוספים למסחר.

הדס יורו דורגה ע"י מעלות בדירוג +AA. תשלום המס יהיה על הריבית בלבד. למשקיעים בתעודה תינתן אפשרות המרה יומית של התעודה לאירו, בתוספת הריבית שנצברה. מנגנון ההמרה היומי מבטיח צמידות מדוייקת לשער האירו הרציף.