מוסקבה: מספר המלונות בעיר יגדל עד סוף שנת 2010 פי שלושה

הפרויקט כולל בניית מדרחוב, שיפוץ מבנים היסטוריים, ובניית מתקני חניה תת קרקעיים, כמו גם בניית מספר מלונות חדשים

סגן ראש עיריית מוסקבה, איסיף ארדזוניקידז, אמר לא מכבר כי עד סוף שנת 2010 מתכננת העירייה לשלש את כמות המלונות בעיר.

זאת בכדי לעודד את ענף התיירות בעיר, ולהגיע ליעד של 5 מיליון תיירים בשנה.

התוכנית השאפתנית היא חלק מתוכנית גדולה יותר המכונה " גולדן רינג". על פי התוכנית, יהפוך האיזור המקיף את הקרמלין לאיזור התיירות של העיר.

הפרוייקט כולל בניית מדרחוב, שיפוץ מבנים היסטוריים, ובניית מתקניי חניה תת קרקעיים, כמו גם בניית מספר מלונות חדשים. סך הכל כ-200 תת פרוייקטים נכללים בתוכנית האם.

הגדול ביותר והשאפתני ביותר מביניהם , הוא ה"גולדן איילנד" - שיקום ובנייה מחדש של אי מול הקרמלין. הבנייה מחדש ושיפוצו של האי תעלה בערך 1.7 מיליארד דולר, מעריך יורי גואסב, נשיא קבוצת קיי. אר. טי, המנהלת את הפרוייקט. באי ייבנו דירות ומשרדים מפוארים, מרכזי קניות, מסעדות ומקומות חנייה תת קרקעיים.

כאמור,מטרת הפרוייקטים היא להגדיל את מספר התיירים שמבקרים במוסקבה בשנה. בשנה שעברה ביקרו בעיר 2.5 מיליון תיירים, והיעד אליו שואפת עיריית העיר הוא להכפיל מספר זה עד לשנת 2010.

סגן ראש העיר הוסיף ואמר, כי כבר עכשיו סימנה לעצמה העירייה כמטרה, להגדיל מספר זה עד לשנת 2015, ולהגיע לכמות של 15 מיליון תיירים בשנה.

לעומתו מעריכים מומחים כי המטרה שהציבה הוועדה העירונית לתיירות אינה ריאלית ומתבססת על נתונים מנופחים.

"הערכות לגבי מספר המבקרים בשנת 2010 מתבססות על הערכות אופטימיות של צמיחה בענף. הן מבוססות על הנחה שבמוסקבה תיערך תחרות אולימפית גדולה כדוגמת האולימפידה או גביע העולם בכדוררגל", אמר סטפן מייראט, יועץ בכיר מתחום המלונאות בעיר.

עדיין לא ברור כיצד מתכוונת העירייה לבצע את התוכנית. בינתיים הודיעה העירייה כי היא אינה מתכוונת להשקיע מכספה במלונות. כמו כן נודע כי העירייה אינה מוכנה לספק ערבויות למשקיעים זרים.

מייראט הוסיף כי "העירייה מתכוונת להחכיר שטחים שבבעלותה לבניית המלונות. התשלום היחידי אותו תגבה העירייה הוא בגין הניירת שכרוכה בהיתרי הבנייה. יש כיום 18 שטחים בתוך מוסקבה, ו-169 שטחים באזור מוסקבה שהוקצאו לבניית מלונות", אך לדבריו רוב השטחים אינם מתאימים לבניית מלונות.

מייראט הוא לא היחידי המעלה טענות נגד התוכנית. "קביעת מיקום המלונות על ידי העירייה, היא כמעט כמו כלכלה מתוכננת מלמעלה", מאשים רוברט סטודרט, מנהל הפיתוח של חברת המלונאות הבין לאומית "קולירס". "יזמים צריכים יותר חופש פעולה", הוא מסכם.