לידר: הורדת תחזית לאגיס ב-2004 בשל כניסת מתחרה גנרי חזק

אטריקס האמריקנית תשווק גרסה גנרית לבזמיצין, שמהווה 11% ממכירות אגיס * רפי לבל, מנכ"ל אגיס: "זו תרופה שאנחנו לא מפתחים, הרווחיות עליה נמוכה"

חברת אטריקס האמריקנית קיבלה אישור לשיווק גרסה גנרית לבנזמיצין, תרופה לאקנה של דרמיק מקבוצת אוונטיס. מדובר בתרופה המשמעותית ביותר בפרוטפיליו של אגיס , אשר מהווה 11% ממכירותיה. התרופה נמכרת החל משנת 2003 על ידי אגיס בהתאם להסכם בינה ובין דרמטיק.

מכירות אגיס מהגרסה הגנרית לבנזמיצין הסתכמו אשתקד בכ-42 מיליון דולר, כ-11% מהכנסות החברה כולה. ברבעון הראשון הסתכמו הכנסות התרופה בכ-10 מיליון דולר.

"אטריקס קיבלה את האישור לפני כשבוע", מעדכן היום רפי לבל, מנכ"ל אגיס, "ותוכנית העבודה שלנו הניחה תחרות בשנת 2004 ו-2005. לא הופתענו מהאישור הזה. מכל מקום, זו תרופה שאנחנו לא מפתחים אותה, אלא מוכרים ומפיצים אותה, כך שהרווחיות עליה נמוכה ביחס לשאר המוצרים שלנו".

- מה הרווחיות בתרופה זו?

"הרווח הגולמי בתרופה הזו מסתכם ברמה של כ-15% ולכן ההשפעה על השורה התחתונה מוגבלת מאוד".

- מה הייתה ההשפעה על השורה התחתונה בשנת 2003?

"בפעילות בארצות הברית יש כמובן הוצאות ויש גם מס בשיעור של כ-40%. מדובר להערכתי על תרומה של 7%-8% לשורה התחתונה".

בפועל מדובר על כ-3 מיליון דולר, אולם ב-2004 תסתכם התמורה לשורה התחתונה בכ-1.5-2 מיליון דולר. "אני מעריך שנמכור השנה ב-15-25 מיליון דולר", אומר לבל, " זאת הייתה תוכנית העבודה שלנו ולא שינינו אותה, ותחת המכירות האלה ההשפעה על הרווח לעומת שנה שעברה תהיה נמוכה יחסית, עד 2 מיליון דולר". עם זאת, ההשפעה בשנה הבאה תהיה משמעותית יותר. אז כבר יסתכמו רווחי התרופה כנראה בפחות מ-2 מיליון דולר.

אורי הרשקוביץ, אנליסט בלידר ושות`, החליט להוריד את דרוג החברה על רקע התחרות במוצר הזה. "אנחנו מורידים את תחזיותינו לשנת 2004 לחברה בשל כניסת מתחרה גנרי חזק לתרופת הבנזמיצין, שמהווה מעל ל-11% ממכירות החברה", הוא אומר, "אטריקס לא תשווק את התרופה, מי שתעשה זאת עבורה היא סנדוז, החברה הגנרית השנייה בגודלה בעולם (חברת בת של נוברטיס) וזה חדשות רעות לאגיס. חברה בגודל של סנדוז יכולה לתפוס 50% נתח שוק על ידי חיתוך מחירים של 30% וזה אומר ירידה במכירות הבנזמיצין לאגיס מ-190 מיליון שקל בשנה לכ-65 מליון שקל או אובדן מכירות של כ-125 מיליון שקל. אנחנו מקצצים את הגידול הצפוי בהכנסות החברה לכ-5% בלבד ב-2004 לרמה של כ-1.775 מיליארד שקל ואת הרווח הנקי לרמה של 157 מליון שקל, רווח שמגלם לחברה מכפיל 26 על הרווח החזוי ב-2004.

"אנחנו משאירים המלצתנו בתשואת יתר בשל דיווח הנהלת החברה על הדיונים המתקיימים עם חברה גנרית זרה למיזוג החברה. אנחנו מעריכים שהמיזוג המוצע יערך ברמות מחירים של יותר מ-150 שקל למניה או במילים אחרות, בפרמיה נדיבה כפי שנהוג בענף (מחיר המניה בשוק כ-131 שקל). עם זאת, במידה והדיונים יעלו על שירטון, מצבה של אגיס נראה היום פחות טוב מבעבר. בנוסף, המומטזון קרם שאישורו השיווקי מתעכב, יכול להפעיל לחץ נוסף על תחזיות הרווח של אגיס ל-2004".