חוסל ראש החמאס, עבד אל עזיז רנטיסי; נהרגו גם בנו ושומר ראשו

(עדכון) גורמים בצה"ל: ההתנקשות אינה בתגובה לפיגוע שבוצע היום בארז * גורמים בכירים: חיסול ראשי החמאס - חלק מתוכנית ההתנתקות

צה"ל התנקש בשעות הערב בראש תנועת החמאס החדש, דר' עבד אל עזיז רנטיסי. חיל האוויר שיגר טילים לעבר מכונית בה נסע בעזה עם עוד שני פלשתינים, ככל הידוע כעת, בנו ושומר ראשו. עפ"י דיווחים מעזה רנטיסי נפצע קשה, וכעבור זמן קצר מרגע היוודע דבר ניסיון ההתנקשות, הודיעו הפלשתינים על מותו. עוד עפ"י הדיווחים, בנו ועוזר ראשו של רנטיסי, שהיו עמו ברכב, נהרגו אף הם.

רנטיסי קיבל לידיו את הנהגת החמאס לפני כחודש לאחר שצה"ל התנקש בקודמו, השיח אחמד יאסין.

גורמים ביטחוניים בישראל אמרו בימים האחרונים, כי ישראל מתכננת לפגוע ברנטיסי, והערב אמרו הגורמים כי אין קשר ישיר בין פיגוע ההתאבדות במעבר ארז לפגיעה ברנטיסי. לדבריהם מדובר בהזדמנות מבצעית שנקרתה, כך שרנטיסי יהיה מבודד יחסית וניתן יהיה לפגוע בו מבלי לפגוע בתושבים פלשתיניים חפים מפשע.

גורמים בכירים בישראל אומרים שההתנקשויות בראשי החמאס הם חלק מתוכנית ההתנתקות וכי זהו נדבך ביטחוני מרכזי, המתנהל במקביל וכחלק מתוכנית ההתנתקות, ובמסגרתו מנסה ישראל לפורר את הכוח הצבאי והארגון של תנועת החמאס, כדי למנוע את השתלטותו על רצועת עזה לאחר נסיגת ישראל.

בעוד החמאס מנסה לבנות אתוס סביב הנסיגה, על גירוש ישראל בכוח, ומזנב, לכאורה, בישראל באמצעות הפיגועים במעברי הגבול, מנסה ישראל מצידה לפגוע בראשי החמאס (עד כה בהצלחה) ו"לנקות" את השטח, מתוך רצון שגורמי הרשות הפלשתינית, ובראשם השר הפלשתיני לענייני ביטחון לשעבר, מוחמד דחלאן, יהיו אלה שינהלו את הרצועה.

בישראל מציינים, כי למרות ההתרעות הרבות על פיגועים, כ-60 במספר, לאחר ההתנקשות ביאסין, לא הצליח החמאס עד היום אחה"צ לבצע פיגוע גדול נגד ישראל.