חב' בגיר מקימה מפעל בסין בהשקעה של 23 מיליון שקל

בגיר הקימה בסין מפעל לייצור חליפות איכותיות בהשקעה של 23 מיליון שקל, בשותפות עם חברת הטקסטיל הסינית דאייאנג (50%). זאת, כאשר את חלקה בקרקע ובמבנים קיבלה בגיר ללא תשלום מהשותף הסיני. פעילות הייצור תחל ביוני.

המפעל, בשם דלייאן בגיר, יפעל בעיר הנמל הצפונית דלייאן. המפעל יעסיק 700 עובדים וכושר הייצור שלו יהיה 1,500 חליפות ביום, בהיקף 35 מיליון דולר בשנה במחירי החברה, ו-100 מיליון דולר בשנה במחירי מכירה לצרכנים.

המפעל ייצר חליפות יוקרתיות במחיר 300 דולר, בעיקר לייצוא לרשתות שיווק באירופה, ובמיוחד לרשת מרקס אנד ספנסר. ב-2003 חזרה בגיר לייצר הלבשה מחויטת לנשים, בהיקף 5 מיליון דולר ייצוא לארה"ב, בהתבסס על מפעלים בירדן ובטורקיה. על-פי התוכנית העסקית של החברה, ייתכן כי בעתיד גם פעילות זו תועבר למפעל בסין.

לדברי מנכ"ל בגיר, עופר גלבוע, המפעל בסין לא יחליף את שותפות בגיר בטורקיה, גונאי-פולגת, לייצור בדים. גונאי-פולגת פועל כמיזם משותף של כלל תעשיות, באמצעות פולגת-בגיר, עם חברה טורקית בבעלות משפחת באשר (49%).

הוא מנוהל בידי דירקטוריון משותף לכלל תעשיות (51%) ולטורקים. לפי דו"חות כלל תעשיות הסתכמה פעילות המיזם אשתקד בהפסד של 14 מיליון שקל, מהם 7 מיליון שקל חלקה של בגיר.

גלבוע ציין, כי ללא איחוד תוצאות גונאי-פולגת הרוויחה בגיר אשתקד 6 מיליון שקל. בשקלול חלקה במיזם, סיימה את השנה בהפסד של מיליון שקל, על מכירות בהיקף 172 מיליון דולר.