המשביר: נסגור חנות בנתניה מחוסר עניין; הקניון: לא הסכמנו לחדש לו את החוזה

בסוף החודש יסגור המשביר החדש לצרכן חנות ענק של 4,000 מ"ר בקניון השרון בנתניה, אחרי 15 שנה

המשביר החדש לצרכן יסגור ב-30 באפריל את אחת החנויות הגדולות ביותר שלו, בת 3,950 מ"ר, בקניון השרון בנתניה, בבעלות חברת אלרוב. החנות פעלה במקום 15 שנה.

שני הצדדים מסרו גרסאות סותרות על הנסיבות לסגירת החנות. אלרוב נמצאת בשליטת אלפרד אקירוב.

המשביר לצרכן שילם דמי שכירות של 26 דולר למ"ר לחודש, צמוד למדד, ועוד דמי ניהול של 11.3 דולר למ"ר לחודש. אשתקד, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים, הסכימה אלרוב להפחית את דמי השכירות והניהול בקרוב ל-50%, ל-14.5 ו-6.3 דולר למ"ר לחודש בהתאמה. באחרונה הוחלט שחוזה השכירות לא יוארך.

על נסיבות סגירת החנות נמסרו גרסאות סותרות. הנהלת אלרוב אומרת, כי החליטה לפצל את השטח של המשביר לצרכן לעשרות חנויות קטנות, כדי לרענן את הקניון הותיק, שהתפוסה בו 100%, ולהכניס בו סניפים של רשתות חדשות ומובילות, בעיקר באופנה. לדבריה, ביקש המשביר לצרכן לנהל מו"מ על הארכת החוזה תוך העלאת דמי השכירות, אך החברה לא היתה מוכנה לכך.

הנהלת המשביר החדש לצרכן אומרת, לעומת זאת, כי אין לה עניין להמשיך ולשכור חנות בת אלפי מ"ר בקניון, כי מאז הפיגוע שהיה בכניסה לקניון נרשמה ירידה ניכרת במכירות. עוד היא אומרת, כי היחס ברוטו-נטו בחנות זו היה גרוע, והשטח המניב נטו הוא רק 2,600 מ"ר. המשביר אומרת, כי היא מנהלת מו"מ לשכירת חנות קטנה יותר, בת 1,000 מ"ר, בפאואר סנטר של גנדן ונצבא בדרום נתניה, שהפך לאיזור קניות מבוקש.

אלרוב פיצלה את השטח ל-36 חנויות קטנות, וכבר השכירה 50 אחוז מהן ב-50-40 דולר למ"ר לחודש.

בין היתר, יפתח במקום סניף בן 250 מ"ר של רשת בתי הקפה ארומה, המשלמת 7% מהמחזור, אך לא פחות מ-40 דולר למ"ר לחודש. חנויות אחרות הושכרו לרשתות רנואר, אל מקיאז' וקרביץ.

קניון השרון הוא בן 17,000 מ"ר שטח מניב. החנות של המשביר לצרכן תפסה כ-25% מהשטח, והיתה העוגן העיקרי. הקניון מנוהל בידי שמואל בן-משה.